فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس البرز
کد خبر: 3918137
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد امربه معروف و نهی از منکر، گروه‌های جهادی با محور تربیتی وارد آموزش مجازی و حضوری در مدارس استان می‌شوند.

فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس البرز

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه با مشارکت آموزش و پرورش و ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر، گروه‌های جهادی با محور تربیتی وارد آموزش مجازی و حضوری در مدارس استان می‌شوند، اظهارکرد: به منظوربرنامه‌ریزی جامع در این خصوص کارگروهی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز شکل می‌گیرد تا محتوای تربیتی برحسب گروه سنی و نیاز دانش‌آموزان آماده و از طریق شبکه آموزشی شاد و یا در کلاس درس برحسب وضعیتی که در شرایط کرونایی دارند، قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کارکردن در مسیر امربه معروف و نهی از منکر نیاز به فرآیند راهبردی و عالمانه دارد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف تعریف شده، لازم است برنامه‌های آموزشی و تربیتی در این خصوص از نگاه روانشناسی و جامعه شناسی مورد بازنگری و نیازسنجی قرار گیرد تا محتوای تربیتی اثربخشی برای دانش آموزان تولید و آماده شود.
این مسئول بیان کرد: ریشه‌یابی و تحلیل محورهای مربوط به امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نیز ضرورت دارد تا زمینه پاسخ دادن به چراهایی که در ذهن نوجوانان و جوانان نقش بسته، به‌وجود آید.
قاسمی تصریح کرد: باید به سوالاتی که از سوی این گروه سنی مطرح می‌شود توسط کارشناسان توانمند پاسخ داده شود زیرا درصورت عدم پاسخ آنان برای رسیدن به جواب به روش‌های دیگری چون شبکه‌ها و فضاهای مجازی روی می‌آورند.
وی گوش دادن به نقدها، نداشتن نگاه سیاسی درفعالیت‌های مربوطه دراین بخش، استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های درون و برون سازمانی در امور تربیتی، استفاده از فضای شبکه دانش‌آموزی شاد، برگزاری نشست‌های هم اندیشی، تولید محتوای تربیتی و استقبال از طرح و ایده‌های آموزشی و تربیتی را از دیگر راهکارهای مورد توجه در مسیر توسعه فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در بین افراد ذکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: برای اثربخشی طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با امربه معروف و نهی از منکر در جامعه باید برنامه‌ریزی مستمر داشت چون کار مقطعی پاسخ نمی‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha