پیام تسلیت جنبش «امل» لبنان به مناسبت درگذشت آیت‌الله تسخیری
کد خبر: 3917690
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

پیام تسلیت جنبش «امل» لبنان به مناسبت درگذشت آیت‌الله تسخیری

جنبش امل لبنان در پیامی، درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ جنبش امل لبنان در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام، این ضایعه را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لا یَسْتَوِی الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدینَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنی‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ أَجْراً عَظیماً.

خبر درگذشت عالم زمان‌شناس و مجاهد نستوه مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری مایۀ تألم و تأسف شد. او عمر خود را در راه مبارزه و جهاد گذراند و لحظه و لمحه‌ای روح بی‌قرارش برای مبارزه با ستم و ستم‌پیشگان آرام نداشت. او با بینش عمیق خود هم مجاهد در عرصه‌های سیاسی بود و هم فرهنگی. او هم انقلابی بود و بر ستمگران می‌شورید و هم اهل گفتگو بود. او هم اهل مبارزه بود و هم اهل تفکر؛ و این‌گونه بود که عالمانه و شجاعانه مروج فرهنگ اصیل اهل‌بیت (علیهم السلام) بود. سالیان عمرش و کارنامه درخشان تلاش‌هایش گواه این‌همه است.

جنبش آمل لبنان این ضایعه را نخست به پیشگاه حضرت حجت و بعد به حضرت آیت‌الله‌العظمی سید‌علی خامنه‌ای که یکی از یاران صدیقش را از دست داد، و به همۀ مسلمانان و حق‌خواهان و بازماندگان تسلیت می‌گوید. راهش پر رهرو.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha