حفظ سلامت مردم؛ دلیل اصلی اعمال محدودیت در عزاداری
کد خبر: 3917053
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

حفظ سلامت مردم؛ دلیل اصلی اعمال محدودیت در عزاداری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، گفت: هدف از اعمال محدودیت در شکل و مکان‌های برگزاری عزاداری در ماه محرم، حفظ سلامت مردم است.

هدف از اعمال محدودیت در شکل برگزاری عزاداری حفظ سلامت مردم استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، ۲۷ مردادماه، گفت: هدف از اعمال محدودیت در شکل و مکان‌های برگزاری عزاداری در ماه محرم، حفظ سلامت مردم است و در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان حاد شده و برای کنترل این بیماری باید از اجتماعات پرهیز شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: عزاداری اردبیل که در سال‌های گذشته با حضور دستجات محلات ششگانه در بازار انجام می‌گرفت، ولی در سال‌جاری به این شیوه برگزار نخواهد شد.
وی اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا مخالف برگزاری عزاداری محرم نبوده و مردم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و با تعداد اندک می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.
ندایی افزود: دستگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و مداحان نیز بر نحوه عزاداری و نظارت بر پروتکل‌ها مسئولیت دارند و باید از هر گونه اجتماع که موجب سرایت ویروس می‌شود، جلوگیری کنند.
وی با اشاره به ویژگی خاص برخی روستا‌ها و شهرستان‌های استان در برگزاری مراسم عزاداری به صورت چند صد و یا هزار نفری خواستار ممانعت از برپایی چنین تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا شد.
ندایی با اشاره به تغییر شیوه نذورات در سال جاری از همشهریان خواست نذورات خود را به صورت نقدی و یا کالا‌های معیشتی در قالب کمک مومنانه در اختیار نیازمندان بگذارند.

انتهای پیام
captcha