تبلیغ مراسم ماه محرم هیئت‌ها ممنوع است
کد خبر: 3916844
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

تبلیغ مراسم ماه محرم هیئت‌ها ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای کار هستند، همچنین تبلیغات مراسم ماه محرم هیئت‌ها ممنوع است تا از تجمع در یک یا چند هیئت خاص جلوگیری شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز یکشنبه، 26 مردادماه گفت: شیوه‌نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان این شیوه‌نامه به فرمانداران در سراسر استان رسیده است، افزود: ستاد محرم کرونا در استان کرمان تشکیل شده و پیگیری‌های لازم را در این ارتباط انجام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به اینکه این شیوه‌نامه از سوی وزارت بهداشت تهیه شده است، افزود: تأکید ما بر برگزاری مراسم در فضای باز است و در فضای بسته برگزاری مراسم مذهبی ممنوعیت دارد.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌ای که تهیه شده در تمام استان کرمان یکسان است و هیچ تفاوتی برای مناطق گرمسیر و سردسیر وجود ندارد، بیان کرد: مدت مراسم حداکثر دو ساعت و با جمعیت محدود است.

حقانی با اشاره به اینکه جابه‌جایی هیئت‌ها ممنوع است و محل برگزاری مراسم باید ثابت باشد، افزود: ستادهای کرونای شهرستانی در ارتباط با محرم به صورت روزانه تشکیل ‌شود.

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان مراسم ماه محرم باید در سامانه بیرق ثبت‌ نام کرده و مجوز لازم را بگیرند، تصریح کرد: بر برگزاری روضه‌های خانگی و خانوادگی در ایام محرم و صفر تأکید داریم و روحانی و مداح نیز برای این مراسم اعزام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به اینکه بر افزایش تعداد مراسم محرم تأکید داریم تا از تجمع در یک مکان جلوگیری شود، اظهار کرد: تبلیغات مراسم ماه محرم هیئت‌ها ممنوع است تا از تجمع در یک یا چند هیئت خاص جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم ماه معنویت است و سلامت روان افراد در این ایام معنوی ایجاد می‌شود، گفت: امیدواریم مراسم ماه محرم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مشکلی برای عزاداران امام حسین(ع) اتفاق نیفتد.

حقانی با تأکید بر اینکه تخلف یک هیئت را نباید پای تمام هیئات مذهبی بگذاریم، تأکید کرد: در مجموع هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای کار هستند.

انتهای پیام
captcha