مردمی شدن امر به معروف و نهی از منکر؛ سیاست ستاد احیاء امر به معروف
کد خبر: 3916775
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶

مردمی شدن امر به معروف و نهی از منکر؛ سیاست ستاد احیاء امر به معروف

جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قم گفت: برای اجرایی کردن تذکر لسانی در سطح استان از ظرفیت بسیجیان استان بهره‌مند می‌شویم، حمایت از گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید است. 

مردمی شدن امر به معروف و نهی از منکر؛ سیاست ستاد احیاء امر به معروفبه گزارش ایکنا از قم، سید محمد تقی حسینی، شامگاه شنبه، 25 مرداد در نشست خبری پویش مردمی حرف حساب که با مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جمعیت آمران به معروف و ناهیان از منکر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سالن جلسات مجتمع ناشران برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع تخصصی است به همین منظور ما اعتقاد داریم که امر به معروف به معنای عام و مطالبه‌گری به معنای خاص نیازمند آموزش‌های دقیق است.
وی افزود: در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم که از ابتدای ماه محرم به مدت یک هفته است، چراکه امام حسین(ع) پیش از حرکت خود از مکه به سمت کربلا در وصیتی که به محمد حنفیه کردند، هدف از قیام خود را همین مسأله عنوان کردند.
جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قم بیان کرد: گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند که شامل گروه‌های چهارشنبه‌های زهرایی و حُنفا هستند.
حسینی عنوان کرد: پویش مردمی حرف حساب زمینه‌ای است تا شما بتوانید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارید و نام خود را در زمره انفاق‌کنندگان قرار بدهید چراکه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اولیه دین اسلام به حساب می‌آید.
جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قم افزود: برای اجرایی کردن تذکر لسانی در سطح استان از ظرفیت بسیجیان استان بهره‌مند می‌شویم، حمایت از گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه حوزه کاری این ستاد گفت: در حال حاضر در ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه معاونت تعریف شده است؛ نخست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری، دوم معاونت رسانه و فرهنگسازی و سوم معاونت توسعه منابع و برنامه‌ریزی است.
حسینی با بیان این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید کار ستادی و نه اجرایی بکند، گفت: به همین منظور تصمیم گرفته شد که سرمایه‌گذاری اصلی روی نیروهای مردمی باشد و این ستاد صرفا راهبری و حمایت مادی و معنوی از افراد و به ویژه گروه‌ها و مؤسسات را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دنبال کند و به عبارت دیگر در این ستاد تلاش شود تا زمینه برای کارهای گروهی از سوی نهادها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود.
جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قم افزود: با توجه به برنامه‌ریزی که با سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران انجام داده ایم مبلغین به هر اندازه‌ای که امسال تبلیغ می‌کنند، به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته بپردازند و آن را در سخنرانی های خود تبیین کنند.
وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های استان قم این است که گروه‌های مردمی زیادی در راستای ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت هستند که هماهنگی این گروه‌ها به خوبی در حال انجام است.
حسینی عنوان کرد: در همه ادارات شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده ‌و از نظر تبلیغات محیطی داخل و خارج اداره برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.
جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قم با بیان اینکه ریاست جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی به مشکلات بزرگ کشور است، گفت: در استان قم هر هفته یک بار خدمت یکی از مسئولین می‌رسیم و مطالبات مردم را از آنها خواسته و پاسخ‌های آن را دریافت می‌کنیم.
وی گفت: در زمینه ادارات معتقد هستیم که اگر ادارات به خوبی عمل کنند بسیاری از مشکلات در زمینه عفاف و حجاب رفع می‌شود، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تشکیل شده است و در هر اداره‌ای که حضور پیدا می‌کنیم تاکید داریم که بهترین معروف خدمت به ارباب رجوع است.
حسینی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید است آموزش به اصناف و همچنین اعضای اتحادیه‌ها است، شورای تخصصی امر به معروف زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ویژه هتل و مهمانپذیر و خانه مسافرها ورود پیدا می‌کند.
جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قم ادامه داد: ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن آن در جامعه مورد تاکید است، برای عزت مومن همین بس که اگر مشاهده کند در روی زمین منکری در حال انجام است جلوی آن را بگیرد.
انتهای پیام
captcha