راه‌یابی دانش‌آموز البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن‌
کد خبر: 3916495
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

راه‌یابی دانش‌آموز البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن‌

دانش‌آموز البرزی با کسب آرای مردمی در سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن به مرحله فینال قرائت قرآن‌ کریم راه یافت.

راه‌یابی دانش‌آموز البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن‌کریم

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه دانش‌آموز البرزی «مهدی عبدی» با کسب آرای مردمی در سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن به مرحله فینال قرائت قرآن‌کریم راه یافت، گفت: این دانش‌آموز سال‌های گذشته در مسابقات استانی و کشوری رشته قرائت و تحقیق کتاب آسمانی موفق به کسب رتبه برتر شده بود.

وی بیان کرد: این دانش‌آموز در ناحیه دو آموزش و پرورش کرج و شهرستان فردیس مشغول به تحصیل است، امسال به دلیل شیوع کرونا مرحله استانی و کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی برگزار شد اما این روند تأثیری بر حضور و رقابت دانش‌آموزان علاقه‌مند به علوم قرآنی و دینی نداشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۸۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات شرکت کردند، یادآور شد: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در ۱۴ رشته پسران و ۱۲ رشته دختران دانش‌آموز مقطع اول و دوم متوسطه به‌صورت غیرحضوری به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات ۸۷ دانش‌آموز و ۱۰ فرهنگی پس ارزیابی در فضای مجازی برگزیده شده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند. شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت قرآن، ترتیل قرآن، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و مداحی رقابت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‎ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت(ع)، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی را از جمله اهداف مسابقات قرآن عترت و نماز ذکر کرد.

فهمیده ایجاد انس و الفت بین دانش‎آموزان و شخصیت ائمه اطهار(ع)، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی، ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای آشنایی با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و نیز ایجاد وفاق و همدلی بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این مسابقه معنوی و فرهنگی در مدارس برشمرد.
یادآور می‌شود، سال گذشته ۷۴ دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم و دو معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافتند و حائز هشت رتبه کشوری شدند.

انتهای پیام
captcha