سیره ائمه(ع) بهترین سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3916430
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

سیره ائمه(ع) بهترین سبک زندگی اسلامی است

کارشناس مشاور آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با اشاره به اینکه روایات و سخنان اهل بیت(ع) نسخه زندگی‌ساز است، افزود: سیره معصومین(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است.

سیره معصومین(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی استفرزاد نوریان، کارشناس مشاور آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: انسان باید برای درک ظهور امام زمان(عج)، طاهر و صالح باشد که تنها راهکار طهارت و عمل صالح، توسل به اهل بیت(ع) و به کارگیری سیره اولیای الهی در زندگی است.

وی با اشاره به اینکه روایات و سخنان اهل بیت(ع) نسخه زندگی‌ساز است، افزود: سیره معصومین(ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است.  

نوریان تصریح کرد: خداوند پس از نزول قرآن، ائمه معصومین را برگزید تا با عمل کردن به رهنمود‌های کتاب آسمانی علاوه بر اثبات قابل اجرا بودن مفاهیم قرآنی در جامعه، الگویی حقیقی و عینی را برای بهره‌مندی عموم ارائه کنند.

مدرس دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، طهارت زیارت و عمل صالح را دو دلیل تغییر و پاک شدن انسان از گناهان دانست و اظهار کرد: غیرت دینی از فضیلت‌های الهی و انسانی است که همواره حافظ و نگهبان دین و آیین خداوند و ناموس انسان و جامعه در برابر ضد ارزش‌ها و عوامل انحراف‌زا است.

وی گفت: خانواده و زندگی سالم در گرو داشتن سبک زندگی اسلامی و الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) است، چرا که این خاندان الگو‌های معرفی شده از سوی خداوند هستند.

کارشناس مشاور آموزش و پرورش ناحیه یک  اردبیل، گفت: عمل به آموزه‌های دینی مهمترین راه نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی است و اگر سیستم زندگی خودمان را بر مبنای سیره اهل بیت(ع) تنظیم کنیم، می‌توانیم در برابر ترفند‌های دشمن مقاومت کنیم.

وی افزود: ارتباط با انسان‌های باتقوا، ایمان و ارتباط با خدا، تکریم و تعظیم و عمل به فرامین اهل بیت(ع)، کاهش و فروکش انجام اعمال خلاف و اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان، از مهمترین آثار و فواید زندگی فردی و اجتماعی سالم است.

نوریان تصریح کرد: افراط و تفریط در هر امری فساد انگیز است و همه مسلمانان باید با الگوگیری از رفتار و سبک زندگی ائمه معصومین و بزرگان دین بر پایه اعتدال و تلطیف قلوب رفتار کنند.

وی در پایان گفت: هیچ عملی در اسلام بدون فلسفه نیست و بهترین الگو برای شناخت سبک زندگی اسلامی شناخت سیره ائمه معصومین(ع) است.

انتهای پیام
captcha