مسابقات کشوری به خاطر کرونا تعطیل نشود
کد خبر: 3916298
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

مسابقات کشوری به خاطر کرونا تعطیل نشود

حافظ بین‌المللی قرآن گفت: احتمال عدم برگزاری مسابقات بیشتر از برگزاری آن اعلام شده است ولی درخواست داریم تا مسئولان اوقاف، زمینه را برای برگزاری مسابقات کشوری فراهم کنند.

مسئولان اوقاف زمینه برگزاری مسابقات کشوری را فراهم کنندمهدی احمدی، حافظ بین‌المللی قرآن و شرکت‌کننده در چهل وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: با اینکه شرایط کنونی، شرایط خاصی است ولی باز با همت و زحمت مسئولان اوقاف قم، این دوره از مسابقات هم به نحو مطلوب و شایسته برگزار شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم شرایطی در سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شود تا مسابقات کشوری هم برگزار شود و کسانی که زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند با وقفه مواجه نشوند؛ البته ظاهرا  برگزاری این مسابقات تاکنون در هاله‌ای از ابهام است.

احمدی بیان کرد: احتمال عدم برگزاری مسابقات بیشتر از برگزاری آن اعلام شده است لذا درخواست داریم تا مسئولان زمینه را برای برگزاری مسابقات کشوری فراهم کنند.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی، اضافه کرد: متاسفانه کرونا فعالیت‌های قرآنی را هم تحت تاثیر خود گذاشته است و امیدواریم به لطف الهی شرایط بهتر شود.

احمدی تصریح کرد: کرونا و هر مشکلی که پیش می‌آید می‌توان به آن از زاویه فرصت نگاه کنیم، یعنی با همه سختی‌هایی که این بیماری ایجاد کرد سبب همدلی بیشتر خانوادگی شد و فضای خوبی هم برای علاقه‌مندان به مطالعه ایجاد کرد، بنابراین نوع نگاه فرد به تهدیدات، می‌تواند آن را به فرصت تبدیل کند.

این حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به ضرورت انس دائمی حافظان و قاریان با قرآن، در مورد میزان مرور خود، افزود: من چون کلاس‌های متعددی در روز دارم بخش اعظمی از مرورهایم در قرائت شاگردان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: غالبا 4 تا 5 سال طول می‌کشد تا انسان در حفظ قرآن به ملکه برسد ولی در عین حال باید مرور روزانه و منظم ولو اندک وجود داشته باشد که می‌تواند شامل دو ماه یکبار مرور هم بشود که همین مقدار هم می‌تواند محفوظات را نگه دارد.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم از 15 مرداد آغاز شد و با برگزاری مسابقات تفسیر در روز 24 مردادماه خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha