اطلاع‌رسانی دستاورد‌های جهاددانشگاهی در جامعه امید آفرین است
کد خبر: 3915907
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

اطلاع‌رسانی دستاورد‌های جهاددانشگاهی در جامعه امید آفرین است

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها نقش تاثیرگذار و بی‌بدیلی در اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ جامعه در تمام ابعاد جامعه دارند.

اطلاع‌رسانی دستاورد‌های جهاددانشگاهی در جامعه امید آفرین استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۰ مردادماه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز اردبیل به عنوان رسانه ملی، همکاری خوبی در انعکاس فعالیت و دستاورد‌های جهاددانشگاهی به جامعه دارد.
وی جهاددانشگاهی را از پیشگامان عرصۀ خبر و اطلاع‌رسانی در کشور دانست و افزود: در حال حاضر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اردبیل در حوزه اطلاع‌رسانی استان فعالیت دارند.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، تلاش‌های فعالین عرصه خبر را قابل تحسین و ارزشمند دانست و ادامه داد: هم اکنون جهادانشگاهی با پنج مرکز آموزشی در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و گرمی آمادگی دارد تا دوره‌های آموزشی مهارت‌افزا را برای اصحاب رسانه با تخفیف ویژه ارائه کند.
اوچی اردبیلی بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های امیدبخش در جامعه تاکید کرد و افزود: با همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی، راه‌اندازی طرح فناورانه پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته صنعتی در استان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه این طرح ملی را از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه اردبیل یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی در کشور است به همین خاطر در تلاش هستیم با راه‌اندازی این واحد صنعتی، نشاسته سیب‌زمینی‌های درجه سه و چهار را به نشاسته صنعتی که در صنعت حفاری نفت کاربرد دارد، تبدیل کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: این واحد نیمه صنعتی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا و جلوگیری از خام فروشی، با ایجاد ۴۴ نفر فرصت شغلی در فاز اول در توسعه اقتصادی استان نیز موثر خواهد بود.
اوچی اردبیلی احداث مجتمع سلامت را گامی مهم در توسعه فعالیت‌های درمانی جهاددانشگاهی در استان و گردشگری سلامت اعلام و تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری این واحد و بومی‌سازی دانش فنی در حوزه سلول درمانی و درمان سرطان، زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به جهاددانشگاهی استان واگذار شده است که با همکاری مسئولان مراحل احداث مجتمع سلامت آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در جهت رفع نیاز‌های استان تدوین شده است و آمادگی لازم را برای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد.
در این دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل ضمن قدردانی از حضور و فعالیت‌های ارزشمند جهاددانشگاهی در استان، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی از ظرفیت و دستاورد‌های جهاددانشگاهی در استان، امید آفرینی در جامعه را به دنبال دارد.
علی ملااحمدی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در هدایت افکار عمومی جامعه دارند، یادآور شد: هر جا که نیاز به فضاسازی در حوزه رسانه وجود داشته باشد صدا و سیمای آماده همکاری است.
وی یادآور شد: صدا و سیمای مرکز اردبیل آماده اطلاع‌رسانی فعالیت‌های امیدبخش حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت جهاددانشگاهی استان اردبیل است.
گفتنی است در این دیدار با اهدای لوح سپاس از مدیرکل و برخی از عوامل صدا و سیمای مرکز اردبیل به خاطر حسن همکاری در انعکاس خدمات جهاددانشگاهی استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha