طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی» در مساجد اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3914913
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی» در مساجد اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: طی ماه‌های محرم و صفر، طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی جرائم غیرعمد و مالی» با ستاد دیه استان اردبیل اجرا خواهد شد.

«هر مسجد، آزادسازی یک زندانی» در مساجد اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۱۶ مردادماه با تاکید بر وقف جمعی و بهره‌گیری از برنامه‌ها و پویش‌های خیریه‌ها برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هدایت در جهت جذب مشارکت‌های مردمی، راه‌اندازی کمپین و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت شبکه استانی صداوسیما در جذب بخشی از نذورات مردم حسینی اردبیل و کمک به آزادسازی زندانیان تاثیرگذار خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، افزود: طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی» به نیت شهدای کربلا و با همکاری هیأت امنای محلات شش گانه اردبیل در ۷۲ مسجد برگزار خواهد شد.
وی به سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: می‌توان با توسعه فعالیت‌ها و تعریف اهداف جدید، از ظرفیت‌های وقف در راستای کمک به زندانیان و خانواده آنان بهره‌مند شد.
در ادامه، کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور و تشدید فشار اقتصادی بر طیفی از جامعه، افراد کم‌درآمد را گرفتار مجازات زندان و حبس کرده است.
وی افزود: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پویش کمک مؤمنانه و همچنین سیاست‌های قوه قضاییه در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی جرائم غیرعمد و مالی» با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اجرا خواهد شد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل تشریح کرد: با موافقت هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی، خیران، هیأت‌های مذهبی، هیأت امنای مساجد محلات شش گانه اردبیل، تفاهم‌نامه همکاری میان نمایندگی ستاد دیه و اداره اوقاف و امور خیریه امضا شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه در ماه‌های محرم و صفر، موجبات آزادسازی هر چه بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان فراهم شود.
محبوبی بیان کرد: برگزاری سومین همایش جامعه روحانیون و حسینیان اردبیل در طول ماه‌های محرم و صفر، برگزاری جشن‌های آزادسازی به مناسبت‌های عید سعید غدیر خم، ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص)، امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت دهه مبارک فجر از مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام
captcha