دعا بهترین ابزار برای رسیدن به آرامش روح و جان است
کد خبر: 3914619
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

دعا بهترین ابزار برای رسیدن به آرامش روح و جان است

امام جمعه شهرستان سرعین، گفت: دعا بهترین ابزار برای تخلیه روانی ترس ها، دلهره‌ها و رسیدن به آرامش روح و جان است.

دعا؛ بهترین ابزار برای رسیدن به آرامش روح و جان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین، 16 مردادماه، گفت: قرائت قرآن کریم، دعا و استغاثه به درگاه خداوند متعال سپر محکمی در برابر بلایا و مشکلات دنیا ایجاد می‌کند و رفع مشکلات را بر افراد سهل و آسان خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان سرعین تصریح کرد: شرایط جامعه امروز در خصوص گرفتاری‌ها و بیماری نشان داده است که انسان‌ها نیاز‌های معنوی به ویژه قرائت قرآن کریم و دعا به درگاه خداوند متعال را نباید فراموش کنند.

وی اظهار کرد: دعا بهترین ابزار برای تخلیه روانی ترس‌ها، دلهره‌ها و رسیدن به آرامش روح و جان است و از ائمه اطهار(ع) نیز توصیه‌های زیادی در این خصوص مطرح شده است.

امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: «عَلَیكَ بِالدُّعاءِ فَاِنَّه شِفاءٌ مِن كُلِّ داءٍ»، همیشه خودت را به دعا ملزم کن، دعا شفادهنده هر درد و بیماری است. (اصول کافی، ج ٤، ص ٢١٧)

همچنین در حدیثی از مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) آمده است: « الدُّعاءُ مِفتاحُ الرَّحمَةِ وَ مِصباحُ الظُّلمَة»، دعا کلید رحمت الهی و چراغ ظلمت و تاریکی‌ها است. (بحار، ج ٩٣، ص ٣٤١)

حجت‌الاسلام اصغری، افزود: دعا بهترین راهکار برای رسیدن به آرامش درونی هست و وظیفه عمومی دست اندکاران فرهنگی توجه به این مسئله و ترویج معارف دینی در بین افراد به ویژه نوجوانان و جوانان است.

امام جمعه شهرستان سرعین تأکید کرد: دعا احساس تنهایی و بی کسی را از بین برده و زمینه تفکر و اندیشه در خصوص حل مسائل و مشکلات را در انسان‌ها فراهم می‌کند.

وی گفت: مردم نیازمند همدلی و هم صدایی در خصوص مقابله با مشکلات و شرایط امروز جامعه هستند و دعا بهترین ابزار و سلاح برای مقابله است.

انتهای پیام
captcha