ارزش‌های ملی و اخلاقی، قطب‌نمای نجات لبنان از بحران‌هاست
کد خبر: 3911411
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

ارزش‌های ملی و اخلاقی، قطب‌نمای نجات لبنان از بحران‌هاست

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با اشاره به نقش فداکاری‌های مقاومت در پیروزی در جنگ 33 روزه، توجه به ارزش‌های ملی و اخلاقی را راه نجات لبنان از مشکلات کنونی این کشور دانست.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در چهاردهمین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی  پیامی خطاب به مردم  لبنان صادر کرد.

وی در این پیام به پیروزی‌آفرینانی که نام لبنان را در آسمان عزت و کرامت بلند کردند، ادای احترام و قدردانی کرد.
 
در بخشی از این پیام آمده است: این پیروزی باشکوه، به مردان مقاومت، ارتش و غیرنظامیانی تعلق دارد که فداکاری‌ها و شجاعت آنها باعث ثبت این پیروزی شده است و آنها الگوی نجابت، بزرگواری و فداکاری بوده و هستند.
 
وی به شدت نسبت به از دست دادن قطب‌نمای منافع ملی و اخلاقی در موقعیت کنونی لبنان و در بحبوحه طوفان‌ها و حملات بین‌المللی و منطقه‌ای برای از بین بردن آن که گاه با تحمیل محاصره و تحریم‌های اقتصادی و گاه با مداخله در امور داخلی و تحریک یک گروه علیه دیگری یا انداختن بار بحران اقتصادی بر دوش مقاومت و مطرح کردن موضوع بی‌طرفی لبنان به عنوان راهی برای خروج از بحران‌های کنونی مطرح می‌شود، هشدار داد.

وی تأکید کرد: بی‌طرفی در منطق پیامبر اکرم(ص) و حضرت مسیح(ع) به معنی این است که ما از حقیقت طرفداری و از کشوری که با شمشیر محاصره اقتصادی قربانی شده، دفاع می‌کنیم.
 
یادآور می‌شود، ارتش رژیم صهیونیستی در 12 جولای سال 2006، به خاک لبنان تجاوز کرد که پس از 33 روز نبرد و جان‌فشانی نیروهای حزب‌الله و مقاومت مردمی، ارتش این رژیم با شکست و خسارت زیاد، مجبور به ترک لبنان شد.
انتهای پیام
captcha