به گزارش ایكنا از فارس، سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس امروز، 29 تیرماه در جمع خبرنگاران از درخشش و موفقیت دانشآموزان و فرهنگیان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در سطح کشور خبر داد.
وی افزود: در بیستمین دوره فراخوان پرسش مهر، رئیسجمهور از دانشآموزان و فرهنگیان سؤال کردند: «آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی میتوان انجام داد تا این محیط شادابتر، دلپذیرتر و امنتر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید». پس از طرح این پرسش در اولین روز مهرماه توسط رئیسجمهور، دانشآموزان و معلمان پاسخهای خود را در قالب آثار هنری در 15 رشته و گرایش مختلف به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستانهای استان فارس ارسال کردند.
خادمی بیان كرد: در این فراخوان آثار دانشآموزان برگزیده مرحله منطقه و شهرستان به دبیرخانه استانی ارسال و پس از ارزیابی در این مرحله، برترینها به دبیرخانه کشوری ارسال شد و همکاران فرهنگی نیز آثار خود در این زمینه را بهصورت مستقیم به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال کردند.
رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: در قسمت دانشآموزی فارس با کسب 4 رتبه اول 2 رتبه دوم و 2 رتبه سوم و با کسب 18 امتیاز و فرهنگیان استان نیز با کسب 3 رتبه اول و 4 رتبه دوم موفق به کسب مقام اول کشوری شدند.
وی، اسامی دانشآموزان منتخب استان در مرحله کشوری این جشنواره را اعلام كرد و گفت: کوثر سابقینژاد رتبه اول نقاشی، حمیده فیروزه رتبه اول طراحی، پارسا توانایی رتبه اول تصویرسازی، علیاکبر قادری رتبه اول پوستر، ملیکا امامی رتبه دوم نقاشی، علیرضا موسوی رتبه دوم طراحی، امین هاشمی و سحر منفرد رتبه سوم فیلم کوتاه داستانی در این جشنواره را كسب كردند.
خادمی، اسامی فرهنگیان منتخب استان فارس در این جشنواره کشوری را نیز اعلام كرد و افزود: امیر پژمان رتبه اول نستعلیق، محمدحسین هاشمیان رتبه اول شکستهنستعلیق، زهرا فقیری رتبه اول عکاسی، حمیده فرزاد رتبه اول فیلم کوتاه مستند، سمیه صادقی نقد علی رتبه اول کاریکاتور، سعیده منصوری رتبه دوم پوستر، آزیتا نوروزی ایبلو، طلعت شیعهخو و پریسا پاژنگ رتبه دوم سرود و محبوبه زمانی بخش رتبه دوم نمایشنامهنویسی را به خود اختصاص دادند.
وی، طرح پرسش مهر ریاست جمهوری را نشانهای از نقش و جایگاه دانشآموزان، معلمان و مربیان برای ساختن آینده ایران عزیز و همچنین بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق و فضائل انسانی و مهارتهای ارتباطی و حرفهای در نسل آیندهساز ایران اسلامی دانست.
رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس افزود: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری و اثربخشی در جریانسازیهای فرهنگی، افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان، جلب مشارکت همهجانبه و افزایش حس مسؤلیتپذیری یکی از مهمترین کارکردهای پرسش مهر ریاست جمهوری است.
انتهای پیام