مشارکت مهد قرآن بهشهر در سلامت جامعه؛ از تولید ماسک تا برگزاری دوره‌های مجازی
کد خبر: 3910323
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

مشارکت مهد قرآن بهشهر در سلامت جامعه؛ از تولید ماسک تا برگزاری دوره‌های مجازی

مهد قرآن بهشهر همزمان با شیوع کرونا ویروس تاکنون، فعالیت‌های خود را در زمینه مشارکت در تولید اقلام بهداشتی و برگزاری دوره‌های مجازی قرآنی تغییر داده است.

ارسالی/// مهد قرآن بهشهر در تیرماهبه گزارش ایکنا، مؤسسه مهد قرآن بهشهر استان مازندران، همزمان با شیوع کرونا ویروس فعالیت خود را در زمینه مشارکت تهیه و تولید اقلام بهداشتی و همچنین بهره‌وری از فضای مجازی به جای دوره‌های حضوری، بسط و گسترش داده است. 

بنابر گفته محمدحسن برفامی، مدیر مؤسسه مهد قرآن بهشهر، «حدود 50 نفر از بانوان قرآن‌آموز این شعبه که در امر خیاطی مهارت داشتند طی این ایام، با ساماندهی در مکان‌های مختلف شهرستان، اقدام به تهیه گان‌های پزشکی و ماسک کردند که طی این فرآیند 625 گان پزشکی و سه هزار ماسک بهداشتی تهیه و تحویل داده شد. همچنین به مناسبت روز نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج)، در ایام کرونا شش دسته گل تهیه و در شش بخش شهرستان همراه با یک متن تقدیم و تشکر از فعالیت‌های کادر درمانی (پزشک، پرستاران و خدمات بیمارستانی) اهدا شد».

همچنین این مؤسسه دارای هفت کلاس پیش‌دبستانی بود که مراسم جشن پایانی هشتمین دوره پیش‌دبستانی مهد قرآن شهرستان بهشهر در سه نوبت از ساعت 8:30 تا 10:30، 11 تا اذان و از ساعت 17 تا اذان مغرب با همراهی والدین و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور مربیان و والدین در اوایل تیرماه برگزار شد.

با توجه به آغاز فعالیت‌ها درعرصه مجازی، فاز جدید فعالیت از دوم فروردین‌ماه امسال با راه‌اندازی هفت کانال مجازی ویژه مقطع پیش‌دبستانی، بزرگسالان، مقطع متوسطه اول و دوم، حافظان کل، مفاهیم و کانالی ویژه آقایان با استفاده از پیام‌رسان تلگرام، واتس‌آپ و بله آغاز شد. در این عرصه 40 نفر از مربیان در سطوح مختلف اقدام به تعلیم و آموزش آموزه‌های قرآنی کردند. در کنار آن نیز ارتباط دو سویه با خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان نیز مهیا شد.

از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به برگزاری کارگاه تخصصی بازی‌های کودکان و کار با کودکان به صورت یک روزه با تدریس حجت‌الاسلام انصاری، استاد اعزامی از قم، با سرفصل‌های آموزشی چون روش کار با خردسالان، ضعف و قوت رفتارهای کودکان، بهترین روش‌های تربیتی و برگزاری دوره تربیت مربی حفظ ویژه 23 نفر از مربیان حفظ قرآن مؤسسه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و استان، اشاره کرد.

برفامی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 780 قرآن‌آموز مشغول به حفظ در سطوح مختلف و به صورت مجازی هستند، بیان کرد: طی تعاملی که با اداره آموزش و پرورش شهرستان داشتیم، هفت کلاس در مقطع پیش‌دبستانی در مؤسسه برگزار می‌شود. این دوره  برای سال تحصیلی 99-1400 طی تبلیغات چند روزه، با استقبال روبرو شد به گونه‌ای که حدود 110 قرآن‌آموز خردسال در آن ثبت‌نام کردند. ضمن اینکه مجوز دبستان نوبت اول(مقطع تحصیل اول تا سوم ابتدایی) از سوی آموزش و پرورش شهرستان دریافت شد.

یادآور می‌شود، در یازدهمین دوره آزمون ترنم وحی 14 حافظان کل مهد قرآن بهشهر حضور پیدا کردند. همچنین این شعبه از مهد قرآن از سال 73 فعالیتش را آغاز کرد است و در حال حاضر در ساختمانی سه طبقه با 13 کلاس و یک سالن اجتماعات مشغول آموزش قرآن به قرآ‌ن‌دوستان است.

همچنین مهد قرآن بهشهر در خیابان امام، روبرو پاساز لاله قرار دارد.

انتهای پیام
captcha