تدابیر ضدکرونایی بنگلادش برای برگزاری نماز عید قربان
کد خبر: 3910290
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

تدابیر ضدکرونایی بنگلادش برای برگزاری نماز عید قربان

با ادامه نگرانی‌‌ها از شیوع بیماری کرونا، مقامات بنگلادش تصمیم گرفتند که در مورد نماز عید قربان تدابیر خاصی را اتخاذ کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، مقامات بنگلادش اعلام کردند که نماز عید قربان، که هر ساله معمولاً در فضای باز برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ممنوع است.

این تصمیم پس از جلسه‌ای میان مسئولان چند وزارتخانه‌ این کشور اعلام شد. بنا بر این تصمیم از آنجا که معمولاً نمازهای عید در مکان‌های سر باز با حضور جمعیت انبوه برگزار می‌شود، امسال مردم به اقامه نماز در مساجد، که فضاهای کوچکتری دارند، ترغیب می‌شوند.

در این جلسه، که محمد نورالاسلام، وزیر امور دینی، بنگلادش ریاست آن را برعهده داشت، حاضران پیش از این حکم مشابهی را در مورد نماز عید سعید فطر داده بودند. در آخرین جلسه تصویب شده بود که فرش‌ها از سالن نمازخانه مساجد جمع‌آوری و مساجد پیش از هر نماز ضدعفونی شوند. طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات بهداشتی دیگر از جمله استفاده از ماسک نیز در مساجد به اجرا گذاشته شده است.

طبق این تصمیم، به افراد سالمند، کودکان و کسانی که از بیماری رنج می‌برند، اعلام شده که اجازه شرکت در نمازهای جماعت مساجد را ندارند.

معظم حسین، یکی دیگر از مقامات ارشد این وزارتخانه، به خبرنگاران گفت که مقامات روز دوشنبه در مورد این تصمیم دستور رسمی صادر می‌کنند. این تصمیم از طریق مشورت با خبرگان، مسئولان و علمای دین گرفته شده است.

پیش‌بینی می‌شود که عید قربان در بنگلادش 10 یا 11 مرداد باشد که البته بستگی به رؤیت هلال ماه دارد.
انتهای پیام
captcha