جامعه بدون معصیت از بلاها مصون خواهد ماند
کد خبر: 3908932
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان:

جامعه بدون معصیت از بلاها مصون خواهد ماند

استاد حوزه علمیه گفت: ایمان انسان را از معاصی به‌ویژه گناهان کبیره دور می‌کند و زمانی که گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره به وجود نیاید مردم از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهند شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان، شب گذشته، 15 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: جایگاه ایمان در میان قلب، اعضا و جوارح است و در میان آن‌ها پخش شده و فقط یک امر باطنی و درونی نیست.

وی افزود: در کتاب اصول کافی روایتی در خصوص ایمان با آیات قرآن آورده شده که روایتی مهم و جامع است.

انصاریان بیان کرد: طهارت باطنی و پاکی اعضا و جوارح در گرو داشتن ایمان است که یک راهی انحصاری است که موجب می‌شود اعضا و جوارح طاهر شوند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ایمان این‌گونه جلوی انسان را از افتادن در معاصی مخصوصا گناهان کبیره می‌گیرد و زمانی که گناهان کبیره و اصرار بر گناهان صغیره به وجود نیاید مردم از بلاهای آسمانی و زمینی مصون خواهند شد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی اضافه کرد: ۲۸۳ آیه درباره زبان در قرآن مطرح شده که نشان‌دهنده میدان بزرگ این عضو مخصوصا در امورات منفی است.

وی یادآور شد: سکوت و کم‌حرفی باعث می‌شود انسان به گناهان زبان کمتر دچار شود و این عضو مهم به سمت پاکی برود.

انصاریان افزود: طبق روایت، چیزی که انسان به آن یقین ندارد نباید بر زبان جاری کند و حتی همه آن چیزهایی که انسان یقین دارد نیز نباید بگوید حتی اگر با چشم خود دیده باشد چراکه احتمال این است مایه آبروریزی افراد شود.

وی در ادامه گفت: در جامعه کنترل زبان خیلی سخت شده و خیلی راحت بدون فکر و اندیشه سخن می‌گوییم و چه بسا گرفتاری‌های متعددی را برای دیگران تحمیل می‌کنیم.
 
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: برای رفتن به بهشت هزینه زیادی لازم نیست اما برای رفتن به جهنم باید به اندازه فرعون و ترامپ و… هزینه کنیم.

وی در پایان گفت: ایمان یگ گره قلبی و ایمان واقعی همان است که در عصرعاشورا در اوج مصائب حضرت زینب(س) صبر خود را در مقابل دشمنان به نمایش گذاشت و در مقابل مصائب، راضی به رضای الهی بود.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha