کمربند طلایی سبلان تکمیل می‌شود
کد خبر: 3905764
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

کمربند طلایی سبلان تکمیل می‌شود

استاندار اردبیل از تکمیل کمربند طلایی سبلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کمربند طلایی سبلان یکی از پروژه‌های مهم جاذب گردشگر در استان بوده که نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه ایفا خواهد کرد.

کمربند طلایی سبلان تکمیل می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، ۳۱ خردادماه در بازدید از کمربند طلایی سبلان اظهار کرد: کمربند طلایی سبلان یکی از پروژه‌های مهم جاذب گردشگر در استان بوده که نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه ایفا خواهد کرد.
وی افزود: عملیات زیرسازی این مسیر گردشگری از مشگین‌شهر تا سردابه تکمیل شده و به زودی آسفالت خواهد شد و ادامه آن از سردابه تا سرعین نیز با مصالح بومی و سازگار با اقلیم منطقه به نحوی که آسیب زیست‌محیطی به منطقه وارد نشود، زیرسازی می‌شود تا مسیر تکمیل این کمربند فراهم آید.
استاندار اردبیل بیان کرد: با تکمیل این مسیر و اتصال سردابه به سرعین کمربند طلایی سبلان تکمیل شده و گامی اساسی در مسیر ثبت جهانی کوه سبلان برداشته خواهد شد.
بهنامجو با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری در مسیر این کمربند گردشگری و اطراف کوه سبلان گفت: سرمایه‌گذاری در این منطقه صرفا به طرح‌های مهم جاذب گردشگر محدود خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس به طرح‌هایی، چون استحصال معدن که سبب تخریب طبیعت پیرامون کوه سبلان می‌شوند مجوز صادر نخواهد شد تا منظر طبیعی و بکر منطقه حفظ شده و تنها طرح‌های گردشگری در این منطقه اجرا شود.
استاندار اردبیل با تاکید بر استفاده از مصالح بومی و طبیعی در اجرای این مسیر گردشگری عنوان کرد: این مهم در حفاظت از طبیعت و محیط زیست منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
افزایش ماندگاری مسافران در اردبیل با تکمیل مسیر طلایی سبلان
نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: با تکمیل این مسیر شاهد افزایش ماندگاری مسافران در استان و بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری منطقه خواهیم بود.
وی ایجاد زیرساخت‌ها را پیش‌زمینه رونق صنعت گردشگری دانست و افزود: ایجاد زیرساخت در این منطقه زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران توانمند و گردشگران در منطقه را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام
captcha