چمران؛ مصطفای اندیشه‌ها است
کد خبر: 3905656
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

چمران؛ مصطفای اندیشه‌ها است

مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس‌آباد، گفت: گستردگی ابعاد شخصیت شهید دکتر مصطفی چمران از منظر علم، هنر، معنویت، حکمت و عمل، وی را به عنوان نماد تمام عیار یک انقلابی در تاریخ مبارزان حقیقت طلب و صادق، ماندگار کرده است.

چمران؛ مصطفای اندیشه‎ها استعلی ایمانی، مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس آباد در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: دکتر چمران در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژگی‎های والی این انقلاب را متذکر می‌شد، ویژگی‎های که قطعا بر رسالت ما در حفظ اصول این انقلاب بیش از پیش می‌افزاید.

ایمانی با اشاره به عظمت و شکوه انقلاب اسلامی، افزود: حفظ روحیه ایمان و شهادت، یکی از تفاوت‌های بی نظیر انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلاب‎ها از کوبا و روسیه گرفته تا ویتنام، عدم وجود جنگ مسلحانه و کشت و کشتار‌های داخلی در حدّ وسیع بوده است و پیروزی در برابر بزرگترین ابرقدرت‎ها و قوی‌ترین طاغوت‌ها نتیجه قطعی و منطقی یک حقیقت بزرگ است و آن این که در انقلاب ما ایمان و شهادت بزرگ‌ترین عامل پیروزی به شمار رفته است.

وی اظهار کرد: امروز مشخص است که هدف تحریم‎های ظالمانه، ایجاد روحیه ناباوری، اعمال سخیف‌ترین جنایات بر ضدّ حامیان تفکر انقلاب اسلامی ایران در منطقه که معمارانی همچون شهید دکتر چمران داشته است، و خرج میلیارد‌ها دلار جهت خشکاندن اهداف متعالی انقلابی که در نفس مردمانی همچون ایرانیان ریشه دوانده است در چیست؟ این که زندانیان خود را یک روز با اسم القاعده و یک روز با اسم داعش روانه خاک مقدّس سرزمین‌های اسلامی می‌کنند در چیست؟ می‌توان بیشتر فهمید که چرا چمران هنگامی که از کنار جوانی که بر خاک افتاده و خونش روان و گرم است (همانند صحنه‌هایی که امروز از کشتار مردم مظلوم مسلمان در منطقه می‌بینیم)، می‌گوید: خدایا دلم گرفته است، نمی‌توانم نفس بکشم، نمی‌خواهم بخندم، نمی‌توانم بگریم، خواب و خوراک از سرم رفته، قلبم شکسته، روحم پژمرده و انسانیتم کشته شده، گویی سنگم، گویی دیگر احساس ندارم، این قدرت ایمان و معنویت بر جسم دشمن اثر نمی‌کند، بلکه بر قلب دشمن، بر روح طرف مقابل تأثیر می‌گذارد.

مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس آباد بیان کرد: به اعتقاد دکتر چمران، انقلابی آن نیست که تفنگ بر دوش بکشد و لباس فدایی بپوشد و هنگام صلح دست به جنگ زند و با شعارات تند خود را از جرگه ملّت خارج کند و با شعارات و تبلیغات و زور بخواهد عقاید خود را بر دیگران تحمیل کند، انقلابی آن است که هنگام صلح، به انقلابی گری تظاهر نکند، ولی هنگام خطر، در پیشاپیش صفوف ملّت با دشمن بجنگد. انقلابی آن نیست که با بی انصافی و زرنگی، حق دیگران را بگیرد، و مردمی را که برای خاطر شنیدن حرف‌های او نیامده اند وادار کند که ساعت‎ها به حرف‌های او گوش فرا دهند و کسانی را که ملّت خواهان استماع سخنانشان هستند از سخن گفتن باز دارد.

انتهای پیام
captcha