جهاددانشگاهی اردبیل به دنبال توسعه متوازن در شهرستان‌های استان
کد خبر: 3904646
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

جهاددانشگاهی اردبیل به دنبال توسعه متوازن در شهرستان‌های استان

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل،گفت: شهرستان مغان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که جهاددانشگاهی با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال کمک به توسعه این منطقه و توسعه متوازن در تمام شهرستان‌های استان است.

جهاددانشگاهی اردبیل به دنبال توسعه متوازن در شهرستان‌های استانبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله سوار مغان، ۲۴ خردادماه، در دیدار با مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی و رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی و پژوهشی، هدف‌گذاری‌های خوبی در بخش‌های مختلف انجام داده است که این امر در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و احیای حوزه‌های مختلف شهرستان بیله سوار مغان نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به تنش‌های آب و هوایی منطقه افزود: داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد وضعیت اقلیم به سمت خشکسالی می‌رود لذا باید به دنبال کشت ارقام و محصولاتی باشیم که با شرایط خشکسالی سازگار باشد.
فرماندار بیله‌سوار مغان، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به ویژه جهاددانشگاهی استان اردبیل، با بررسی و استخراج داده‌های آب و هوایی گذشته، به دنبال شناسایی و اصلاح الگوی کشت مناسب برای منطقه باشند.
قبادی با بیان اینکه با توجه به تنوع گیاهی خوب استان اردبیل، احیای آن ضرورت دارد، ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی بومی استان ورود پیدا کرده است که با توسعه این بخش می‌تواند در حوزه‌های مختلف موثر واقع شود.
وی از آمادگی فرمانداری بیله‌سوار جهت همکاری با جهاددانشگاهی برای توسعه علمی و اقتصادی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی علمی و توانمند است و می‌تواند با افزایش تعامل خود با دستگاه‌های اجرایی استان بسیاری از موانع را رفع و کشور و استان را به سمت توسعه سوق دهد.
فرماندار بیله‌سوار مغان با اشاره به اینکه مرز بیله‌سوار بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری است، اظهار کرد: ۲۰ درصد از ورود اتباع خارجی به کشور از مرز بیله سوار انجام می‌شود که ۳۰ درصد از آن به قصد گردشگری سلامت صورت می‌گیرد که امیدواریم با همکاری جهاددانشگاهی استان به عنوان نهادی با تجربه در حوزه گردشگری سلامت، این بخش را نیز ساماندهی کنیم.

صدور مجوز‌های ایجاد نهالستان گیاهان دارویی و فندق 

در این جلسه داراب یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی، با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی از لحاظ خاک و اقلیم در بیله‌سوار وجود دارد، افزود: با توجه به این پتانسیل، مجوز‌های لازم برای ایجاد نهالستان گیاهان دارویی و فندق توسط جهاددانشگاهی اردبیل در این شهرستان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به دنبال به سرانجام رساندن فعالیت‌های فناورانه و تحقیقاتی تا مرحله تجاری‌سازی است تا بتواند در پیشرفت کشور و استان اردبیل ایفای نقش نماید.
یزدانی اضافه کرد: جهاددانشگاهی با شناسایی مناسب و با تکیه بر ظرفیت‌های منطقه‌ای استان‌های کشور، فعالیت‌های خود را پیش می‌برد و به دنبال توسعه و پیشرفت همه جانبه آنهاست.

جهاددانشگاهی به دنبال توسعه توسعه متوازن شهرستان‌های استان است

در این جلسه مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، با بیان اینکه با همکاری فرماندار بیله‌سوار زمین مناسبی برای انجام تحقیقات و ایجاد نهالستان برای تولید نهال فندق شناسنامه‌دار در این شهرستان واگذار شده است، افزود: به زودی عملیات ایجاد این نهالستان آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این نهاد در حوزه کشاورزی می‌تواند فرصتی برای اصلاح الگوی کشت و شناسایی محصولات سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه باشد.
اوچی اردبیلی گفت: شهرستان مغان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که جهاددانشگاهی با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال کمک به توسعه این منطقه و توسعه متوازن در تمام شهرستان‌های استان است.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل به دنبال ساماندهی گیاهان دارویی بومی استان است، تصریح کرد: در این مرکز از ظرفیت‌های فناوران و پژوهشگران این عرصه برای توسعه بخش گیاهان دارویی استفاده می‌شود و حمایت‌های لازم در جهت ارتقاء و پیشرفت آن‌ها به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha