بی‌مسئولیتی اجتماعی در متروی تهران/ لطفاً ماسک بزنید
کد خبر: 3903837
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

بی‌مسئولیتی اجتماعی در متروی تهران/ لطفاً ماسک بزنید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با كرونا در شبكه مترو به خصوص استفاده از ماسک، گفت: مردم مسئولان مترو را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشویق افراد به رعایت این موارد یاری کنند.

به گزارش ایکنا، در حالی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 در کشور هستیم که از مدت‌ها قبل استفاده از ماسک در مترو اجباری شده و برای رفاه حال مردم، ماسک در مبادی ورودی ایستگاه‌های مترو در دسترس عموم قرار دارد، اما افرادی که به صورت معمول از مترو استفاده می‌کنند، به ویژه طی روزهای اخیر شاهد رفتارهای هنجارشکنانه از سوی عده‌ای از افراد بی‌مسئولیت و بی‌توجه به حقوق عمومی هستند.

برخی از افراد حتی در مقابل درخواست‌ها و خواهش‌های مسئولان مترو مبنی بر اینکه لطفاً از ماسک استفاده کنید مقاومت نشان می‌دهند و نه تنها فضای ایستگاه‌های مترو را متشنج می‌کنند، بلکه موجب به خطر افتادن سلامت مردم نیز می‌شوند. یک فرد مبتلا یا ناقل ویروس کرونا در مترو که از ماسک استفاده نمی‌کند، حتی اگر سرفه و عطسه هم نکند، هنگام حرف زدن ویروس کرونا را منتشر می‌کند. اما متأسفانه همچنان عده‌ای بی‌توجه به سلامت و حقوق دیگران در مترو جولان می‌دهند. در همین خصوص با فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، صحبت کردیم.

نوبخت با تأکید بر اینکه مدت‌هاست ضد عفونی واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو در دستور کار قرار دارد و با دقت انجام می‌شود، گفت: تمام واگن‌ها و ایستگاه‌ها هر روز ضد عفونی می‌شوند اما اگر مردم رعایت نکنند، عملاً تلاش‌های ما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی با ذکر اینکه ورود افراد بدون ماسک به مترو ممنوع است، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای این موضوع را رعایت نمی‌کنند و عملاً فقط می‌توانیم از این افراد درخواست کنیم که ماسک بزنند و امکان برخورد فیزیکی یا ممانعت از ورود آنها به ایستگاه‌های مترو وجود ندارد.

نوبخت از شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند درخواست کرد که با کارکنان مترو همکاری و از ورود بدون ماسک به مترو خودداری کنند و گفت: اگر مسافران شاهد حضور افراد بدون ماسک در مترو بودند، می‌توانند این افراد را به استفاده از ماسک تشویق كنند.

انتهای پیام
captcha