برپایی کارگاه‌های «صفویه‌شناسی» در اردبیل
کد خبر: 3902505
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

برپایی کارگاه‌های «صفویه‌شناسی» در اردبیل

چهارمین کارگاه «صفویه‌شناسی»، در راستای معرفی و شناساندن نقش خاندان صفویه در تاریخ ایران، با حضور علاقه‌مندان و محققان برگزار شد.

برگزاری سلسله کارگاه‌های «صفویه شناسی» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی حیدری‌وند، مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، 12خردادماه، در حاشیه چهارمین کارگاه «صفویه‌شناسی» در اردبیل، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با هدف معرفی و شناساندن نقش ارزنده خاندان صفویه در تاریخ ایران در استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه کارگاه مذکور در محل نگارخانه شاه اسماعیل صفوی، به صورت مستمر برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری این کارگاه‌ها موجب افزایش آگاهی، بازشناسی و هویت‌شناسی علاقه‌مندان از تاریخ پرشکوه صفویه شده و  این سلسله را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، با اشاره به نقش تأثیرگذار سلسله صفویه در تاریخ ایران، ادامه داد: سلسله صفویه مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در پیشرفت تشیع و نهادینه کردن آن داشته و نقش این سلسله به‌عنوان یک حکومت شیعی در مطالعات تاریخی ایران به‌ویژه در حوزه‌های دینی و مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حیدری‌وند با بیان اینکه صفویان هویتی مبتنی بر مذهب تشیع برای این سرزمین و ساکنان آن رقم زدند، اظهار کرد: تشکیل حکومت صفویه در اردبیل در کنار نقش آن در بازگشت ایران به صحنه معادلات و مناسبات جهانی، سبب شد تا این سلسله با یکپارچه کردن قبائل و طوائف مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مهم علمی و فرهنگی موجود، نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشند.

وی گفت: تلاش بر این است تا در کنار اقدامات دیگر برای معرفی این خاندان و نقش آن‌ها در پیشرفت کشور، با برگزاری دوره‌های آموزشی، بیش از گذشته در این حوزه گام برداریم.

انتهای پیام
captcha