فیلم | راه نفوذ شیطان را با گناه باز نکنید
کد خبر: 3900482
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
در محضر رمضان / 30

فیلم | راه نفوذ شیطان را با گناه باز نکنید

آیت‌الله تحریری تأکید کرد: با گناه راه نفوذ شیطان را باز نکنید و درهای بهشت را با گناه نبندید. مهم‌ترین مسیر سعادت خود وجود انسان است و مهم‎ترین مسیر شقاوت خود وجود انسان.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش سی‌ام این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

بالاترین چیزی که در ماه رمضان از خدای متعال مسئلت داشتیم توفیق روزه‌داری و تلاوت کتاب الهی از روز اول ماه مبارک رمضان بود. فرمودند این ماه زمینه خوبی برای اصلاح است؛ چراکه شیطان در زنجیر و درهای بهشت باز است، منتها راه‌های نفوذ شیطان در وجود خود ماست.

فرمودند سعی کنید با گناه راه نفوذ شیطان را باز نکنید. درهای بهشت را با گناه نبندید. بنابراین مهم‌ترین مسیر سعادت خود وجود انسان و مهم‎ترین مسیر شقاوت خود وجود انسان است و شیطان فقط یک زمینه است. آنچه سبب کمال واقعی و عدم سعادت واقعی می‌شود خود انسان است.

ماه رمضان سال تحول است و طبق روایات، اول سال مؤمنان ماه رمضان محسوب می‌شود و در بعضی روایات فرمودند شب‌های قدر است. در فروردین می‌گوییم «یا محول الحول و الاحوال» چون یک تحولی در نظام طبیعت رخ می‌دهد؛ لذا فروردین را اول سال شمسی می‌دانیم، اما تحول واقعی برای روح انسان در ماه رمضان رخ می‌دهد. باید در ماه رمضان سعی کنیم این تحول در شب‌های قدر برای ما رخ دهد که بخواهیم همواره در مسیر سعادت باشیم و این را در اعمالمان نشان بدهیم و این دو سبب نجات انسان است.

انتهای پیام
captcha