روز قدس و نقش آن در ایجاد وحدت اسلامی
کد خبر: 3900330
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

روز قدس و نقش آن در ایجاد وحدت اسلامی

امام جمعه اهل سنت شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان یکی از ضروریات کنونی جوامع اسلامی است، گفت: مسئله فلسطین و روز قدس زمینه‌ساز وحدت و همگرایی مسلمانان سراسر جهان است.

ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان دهگلان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان یکی از ضروریات کنونی جوامع اسلامی است، اظهار کرد: مسئله فلسطین و روز قدس زمینه‌ساز وحدت و همگرایی مسلمانان سراسر جهان است.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید حول محور مسئله فلسطین به یک وحدت رویه برسند، افزود: اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان هم می‌تواند زمینه‌ساز آزادسازی فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیست باشد و هم سایر مسلمانان جهان که در زیر سلطه استکبار جهانی گرفتار شده‌اند، را آزاد خواهد کرد.

ماموستا نوری با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام راحل بیان کرد: امام خمینی(ره) تنها فردی است که در جهان توانست صدای ظلم و ستم مردم بی‌گناه فلسطین را به جهانیان برساند. امروز به برکت این نامگذاری نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سراسر جهان در این روز راهپیمایی‌هایی در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان دهگلان بیان کرد: روز قدس امروز بین تمام ملت‌های آزادیخواه جهان به رسمیت شناخته شده است که این خود موفقیتی بزرگ برای نظام مقدس انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال امکان برگزاری راهپیمایی قدس فراهم نیست، اما هر یک از مسلمانان باید با احساس مسئولیت در حد توان خود از طرق مختلف به ویژه فضای مجازی حمایت خود را از فلسطین و فلسطینیان اعلام کند.

ماموستا نوری افزود: مسلمانان باید خشم و انزجار خود را از رژیم اشغالگر صهیونیسم از طریق مساجد، رسانه‌های گروهی، صدا و سیما، فضای مجازی و ... اعلام کنند تا دشمنان اسلام و مسلمین بدانند که بیت‌المقدس هیچگاه تنها نمی‌ماند.

وی با اعلام اینکه رژیم غاصب صهیونیسم از این اجتماعات مردمی که در روز قدس علیه آن‌ها برگزار می‌ شود، واهمه دارد، یادآور شد: در این راستا نباید اجازه دهیم که عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس موجب خشنودی این رژیم اشغالگر شود.

انتهای پیام
captcha