فضای مجازی را به صحنه حمایت از فلسطین تبدیل کنیم
کد خبر: 3900032
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

فضای مجازی را به صحنه حمایت از فلسطین تبدیل کنیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا شرایط برگزاری راهپیمایی روز قدس فراهم نیست، اما می‌توان آرمان آزادی قدس را با فعالیت در فضای مجازی و به تصویر کشیدن جنایات اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین دنبال کرد.

فضای مجازی را به صحنه حمایت از فلسطین تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، درباره اهمیت مسئله فلسطین، اظهار کرد: فلسطین سرزمینی متعلق به مسلمانان و قبله اول پیروان این آیین است که استعمار و استکبار جهانی با زور و کشتار و جنایت، اسرائیل غاصب را در آن تشکیل داد و هفتاد سال است که مردم مظلوم فلسطین شب و روز رنج می‌کشند، خانه و کاشانه آنها بر باد رفته و رژیم غاصب اسرائیل نیز منشأ فساد و تباهی و ویرانی برای منطقه و جهان اسلام است.

وی افزود: در مقابل چنین وضعیتی، مانند عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر نیستیم که از این رژیم غاصب حمایت کرده و در سرزمین آن سفارت راه‌اندازی کنیم. به عنوان پیروان امیرالمؤمنین(ع) که آن حضرت دشمن ظالم و مدافع مظلوم بود، آزادسازی فلسطین استراتژیک اصلی محسوب می‌شود. غاصب باید برود، همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) در آخرین وصیت‌های خود فرمود: «دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم». باید یاور مظلوم باشیم که مردم فلسطین هستند و دشمن ظالم که غاصبان سرزمین فلسطین‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، اضافه کرد: این فرمایش امام(ره) جزء اصول استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است و با مقاومتی که ایران در این مسیر نشان داده، در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز راهپیمایی روز قدس و محکوم کردن جنایات اسرائیل به یک سنت تبدیل شده است و در کشورهایی که دولت‌های آنها با این مسئله مخالفت نمی‌کنند، مردم با این آموزه انقلاب اسلامی موافق‌اند. سالیان دراز است که جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس اعلام شده است و ملت ایران با زبان روزه باشکوه‌ترین تظاهرات را علیه غاصبان و جنایتکاران و در حمایت از مظلومان برگزار می‌کردند.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: در شرایط کنونی چون حفظ سلامت مردم لازم و واجب است و زیارت اماکن متبرکه و برگزاری نمازهای جمعه و جماعت تعطیل شده، به روال همیشگی نمی‌توان تظاهرات خیابانی انجام داده و اجتماعات چند هزار نفری تشکیل داد. ولی دل‌های مردم کانون خشم و نفرت از اسرائیل و حامیانش و نیز حمایت از مظلوم است و می‌توان آن را به نوعی دیگر نیز نشان داد، مثل سخنرانی مقام معظم رهبری و فعالیت در فضای مجازی در راستای به تصویر کشیدن جنایات اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین. اگر تظاهرات خیابانی برگزار نمی‌شود، معنایش این نیست که از آرمان فلسطین چشم‌پوشی شده است و وقتی شرایط مقتضی نباشد، این آرمان به گونه دیگری پیگیری و دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: آن دسته از کشورهای اسلامی که به استکبار جهانی وابسته نیستند، باید موضع خود در قبال مسئله فلسطین را محکم اعلام کنند، اسرائیل را به رسمیت نشناسند و در این کشور سفارتخانه دایر نکنند. مردم فلسطین و جبهه مقاومت کماکان بر سر موضع خود هستند و بالاخره این مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها نتیجه خواهد داد و سرزمین فلسطین به دست صاحبان اصلی‌اش خواهد رسید. مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند: «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید». منظور ایشان این بود که اسرائیل رفتنی است و باید برود. این فکر را باید پرورش داد و تبلیغ کرد و دولت‌ها و ملت‌های آزاد به هر نحوی که می‌توانند، باید از آرمان آزادی قدس حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha