آبادانی روستاهای مرزی مایه افتخار نظام خواهد بود
کد خبر: 3899711
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

آبادانی روستاهای مرزی مایه افتخار نظام خواهد بود

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: توجه به روستاها به‌ویژه در مناطق مرزی و آبادسازی آن‌ها باید در اولویت قرار داشته باشد؛ چراکه آبادانی هرچه بیشتر روستاهای مرزی مایه افتخار نظام و کشور خواهد بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: خدمات متعدد بنیاد مسکن باید با سایر دستگاه‌های مرتبط، هماهنگ باشد تا طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی در مقیاس بزرگ‌تر و با نمود بیشتری اجرا و باعث تحول شود.

وی ادامه داد: توجه به روستاها به‌ویژه در مناطق مرزی و آبادسازی آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد؛ چراکه آبادانی هرچه بیشتر روستاهای مرزی مایه افتخار نظام و کشور خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ارائه خدمات به روستاها باید به‌گونه‌ای باشد که مانع مهاجرت ساکنان آن‌ها به حاشیه شهرها شده و برای هر چند پاره روستای کوچک، خدمات به‌صورت متمرکز در یک منطقه محوری انجام شود.

وی اظهار کرد: بافت فرهنگی هر منطقه متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان از روش واحدی برای همه جا استفاده کرد؛ در اجرای پروژه‌ها باید به فضا و فرهنگ هر منطقه توجه لازم صورت گیرد.

محامی با تأکید بر اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات، گفت: همیشه چراغ خاموش عمل کردن خوب نیست، در بسیاری از موارد خدمات نظام باید از تریبون‌های مختلف برای مردم اعلام شود تا مردم در جریان برنامه‌ها و خدمات ارائه شده قرار گیرند.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به سیستان‌وبلوچستان و دستور ایشان مبنی بر تخصیص بالغ بر دو هزار میلیارد در یک پروژه استان، افزود: طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد مسکن نیز باعث اشتغال‌زایی و مسکن‌دار شدن محرومان شده که بسیار مهم است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تلاش برای رفع حاشیه‌نشینی است که سال‌ها ساکنان چند شهر در سیستان‌وبلوچستان با آن درگیر بوده‌اند.

پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی با همکاری مردم، ظرف دو سال تمام می‌شود

سیدخلیل منبتی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌سیستان‌وبلوچستان نیز اظهار کرد: در صورت همکاری مردم، پروژه ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان ظرف دو سال تمام می‌شود، اما چنانچه همکاری مردم را نداشته باشیم، این پروژه چند سال به تعویق خواهد افتاد.

وی در تشریح فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: شش‌ هزار واحد مسکونی‌ محرومان را که از شهریور‌ماه سال گذشته آغاز کرده بودیم، به پایان رساندیم و هم‌اکنون این واحدها به بهره‌برداران تحویل داده شده است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب استان ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در سفری به استان از این منازل بازدید کرده و وعده پرداخت اعتبار لازم برای احداث 5 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان را نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ استان داد که این موضوع از سوی استانداری در حال پیگیری است؛ در قالب این طرح 40 میلیون تومان تسهیلات و 25 میلیون تومان نیز به‌صورت بلاعوض به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در جریان سیل بلوچستان نیز گفت: اگر می‌خواستیم کار معمول بنیاد مسکن را در حوزه سیل بلوچستان انجام دهیم در نهایت بین هزار و 500 تا دو هزار واحد در زمینه احداث و تعمیر باید در نظر گرفته می‌شد، اما با هماهنگی انجام شده با مسئولان مربوطه توانستیم برای 16 هزار و 250 واحد در زمینه احداث و 8 هزار واحد نیز در حوزه تعمیرات، مجوز و اعتبار دریافت کنیم و در زمینه کارهای زیر‌بنایی نیز تنها 300 میلیارد تومان در بخش طرح هادی اعتبار تخصیصی گرفته‌ایم که این اعتبارات ضمن ایجاد تحول و جهش در روند کاری به اشتغال پایدار قابل توجهی نیز خواهد انجامید.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در بخش مسکن کم‌دوام، شاخص استان 20 است، اما با اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده، شاخص سیستان‌وبلوچستان در این زمینه به 35 خواهد رسید در حالی که شاخص کشوری این بخش 40 است.

وی بیان کرد: شاخص طرح هادی در استان در حال حاضر 13 است که با اجرای این طرح در 500 روستای استان، شاخص استان به 24 خواهد رسید و به نوعی می‌توان گفت توانسته‌ایم بودجه مورد نیاز برای اجرای 10 ساله طرح هادی در استان را دریافت کنیم.

منبتی گفت: پروژه‌های مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌استان در سال‌های اخیر تعطیل بود و در برخی از موارد به مشکلاتی نیز برخورد کرده بود که با تلاش صورت گرفته توانستیم مشکلات این بخش را حل کرده و همچنین به‌زودی احداث 140 واحد مسکن شهری را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha