موفقیت طرح متفاوت هم‌نمک در توزیع ارزاق / مناعت طبع نیازمندان در خرید رایگان
کد خبر: 3896256
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

موفقیت طرح متفاوت هم‌نمک در توزیع ارزاق / مناعت طبع نیازمندان در خرید رایگان

مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) از اجرای موفق طرح بهار همدلی این مؤسسه خیریه خبر داد و گفت: در این طرح خانواده‌های نیازمندان به میزان نیازشان از فروشگاه‌های سیار هم‌نمک ارزاق برمی‌دارند.

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای موفق طرح بهار همدلی هم‌نمک که طی آن ماشین‌های هم‌نمک در قالب فروشگاه‌های سیار رایگان برای کمک به تأمین مایحتاج ضروری و اقلام غذایی خانوارهای نیازمند فعالیت می‌کنند، خبر داد و گفت: 10 هزار نفر از نیازمندان استان تهران و البرز توسط مؤسسه شناسایی شده و در حال ارائه کمک‌های معیشتی به این خانواده‎های آبرومند هستیم.

وی با اشاره به اینکه در توزیع اقلام غذایی به صورت بسته‌های یکسان، اقلام مشخصی برای همه خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود، در حالی که خانواده‌ها نیازهای متفاوتی دارند، گفت: حبوبات، ماکارونی و ... جزء اقلامی است که عموماً در بسته‌های ارزاق وجود دارد و این در حالی است که خانواده‌ها ممکن است این اقلام را در خانه داشته باشند و به کالاهای دیگری نیاز داشته باشند، به همین دلیل در این روش ماشین‌های هم‌نمک به مناطق محروم رفته و خانواده‌های شناسایی شده، اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه سیار هم‌نمک به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

 

موفقیت طرح متفاوت هم‌نمک در توزیع ارزاق/ مناعت طبع نیازمندان در خرید رایگان

 

مدیر طرح هم‌نمک از استقبال خوب خیران و نیازمندان از اجرای این طرح خبر داد و گفت: همین استقبال موجب شد، هم‌افزایی بیشتری با خیران ایجاد شود، از سوی دیگر هزینه‌های توزیع نیز کاهش پیدا کرده است.

وی از مناعت طبع بالای خانواده‌های نیازمند در برداشتن اقلام مورد نیازشان از فروشگاه‌های سیار سخن گفت و افزود: خانواده‎‌ها بیش از نیازشان از فروشگاه ارزاق برنمی‌دارند و در این خرید رایگان هم به شدت مراقب نیاز همسایگان خود هستند، همین مسئله موجب شده امکان کمک به افراد بیشتری فراهم شود و خیران هم بدانند که پولی که هزینه می‌کنند بدون هیچ اسرافی و به بهترین روش برای نیازمندان هزینه می‌شود.

مشهدی در ادامه از توزیع پک‌های افطاری از یکم تا 29 رمضان بین نیازمندان خبر داد و گفت: به دلیل مسئله کرونا این پک‌ها به صورت کاملاً استریل تهیه می‌شوند. طی 30 روز ماه رمضان نیز آشپزخانه‌های مؤسسه فعال است و خیرانی که می‌خواهند احسان کنند، می‌توانند اقلام خشک غذایی خود را به هم‌نمک تحویل دهند تا غذا در آشپزخانه‌ها پخت و بین نیازمندان توزیع شود.  

 

موفقیت طرح متفاوت هم‌نمک در توزیع ارزاق/ مناعت طبع نیازمندان در خرید رایگان

انتهای پیام
captcha