قانون‌شکنی مسافران مترو در اولین روز اجباری شدن استفاده از ماسک
کد خبر: 3895745
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

قانون‌شکنی مسافران مترو در اولین روز اجباری شدن استفاده از ماسک

از امروز شنبه 13 اردیبهشت‌ماه، استفاده از ماسک در متروی تهران و حومه اجباری شد، اما مشاهدات حاکی است از آن است که عده‌ای علی‌رغم عرضه ماسک به قیمت مصوب، همچنان از آن استفاده نمی‌کنند.

قانون‌شکنی مسافران مترو در اولین روز اجباری شدن استفاده از ماسکبه گزارش ایکنا، پس از شیوع کرونا، بحث استفاده از حمل و نقل عمومی و احتمال زیاد سرایت بیماری هنگام استفاده از مترو و اتوبوس به شدت مطرح شد. نگرانی‌ها از بالا بودن احتمال انتقال ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی به حدی بود که حتی مسئله بسته شدن مترو مطرح شد.

همین نگرانی‌ها بود که موجب شد در تهران طرح ترافیک لغو شود و رئیس جمهور از مردم درخواست کند تا از اتومبیل‌های شخصی برای تردد استفاده کنند؛ اقدامی که ترافیک‌های سنگین در روزهای کاری پس از برداشته شدن قرنطینه اولیه ایجاد کرد.

البته مسئولان متروی تهران و حومه از ضدعفونی روزانه واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو خبر داده و اعلام کردند از زمان مطرح شدن شیوع کرونا در جهان این اقدام را انجام می‌داده‌اند؛ اما این اعلام نیز از میزان نگرانی‌ها نکاست و در ادامه مسئله هواکش‌های مترو و ساکن بودن هوا در داخل مترو مطرح و بیان شد که همین مسئله موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به کرونا در مسافران مترو خواهد شد. همزمان با ابراز این نگرانی‌ها بود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو با نصب برچسب‌هایی به صورت رسمی آغاز و برای کاهش تعداد مسافران در واگن‌ها و ایستگاه‌ها زمان حرکت قطارها از پنج دقیقه به سه و نیم و در نهایت به سه دقیقه کاهش پیدا کرد.

روند ابراز نگرانی‌ها از سوی عده‌ای و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولان مترو همچنان ادامه داشت تا اینکه مسئله لزوم اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو مطرح شد که مدیرعامل مترو ضمن استقبال از آن اعلام کرد ماسک به قیمت مصوب در مترو به فروش می‌رسد و از شنبه 13 اردیبهشت‌ماه، استفاده از ماسک در مترو اجباری است.

اما مشاهدات خبرنگار ایکنا، حاکی از آن است که علی‌رغم ارائه ماسک در ورودی ایستگاه‌های مترو به قیمت مصوب، همچنان عده‌ای بدون ماسک در مترو تردد دارند و نه تنها سلامت خود بلکه سلامت دیگران را نیز به خطر می‌اندازند. حضور طولانی مدت مردم در مترو، تردد و حضور دست‌فروشان که بسیاری از آنها در حال فروش ماسک و دستکش هستند، شلوغ‌تر شدن مترو نسبت به روزهای گذشته که مانعی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و ... لزوم رعایت مسائل بهداشتی را بیش از پیش در مترو ایجاب کرده است اما متأسفانه عده‌ای همچنان هیچ توجهی به مسائل بهداشتی ندارند و به نظر می‌رسد مسئولان مترو باید همانند بسیاری از کشورها برخورد جدی با افراد خاطی انجام داده و مانع ورود و حضور آنها در مترو شوند. 

انتهای پیام
captcha