رسیدن به قرب الهی زمینه‌ساز بهره‌مندی از نعمات همیشگی است + فیلم
کد خبر: 3895299
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
نماینده المصطفی(ص):

رسیدن به قرب الهی زمینه‌ساز بهره‌مندی از نعمات همیشگی است + فیلم

نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیة در آفریقای جنوبی با ارائه کلیپی قرآنی به زبان انگلیسی، با یاد کردن از داستانی وحیانی، این نکته را متذکر می‌شود که رسیدن به قرب الهی زمینه‌ساز بهره‌مندی از نعمات همیشگی است.

رسیدن به نعمت همیشگی در قرب الهی/ آماده

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقامحمدی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیة در آفریقای جنوبی کلیپی را به مناسبت رمضان، ماه بهار قرآن برای انتشار در اختیار این رسانه قرار داد.

وی در این کلیپ قرآنی به زبان انگلیسی می‌گوید: قرآن داستان نیست، ولی با این حال داستان‌های زیادی در آن نقل شده است که در هر کدام از آنها نکات لطیف بسیاری مطرح است. فلسفه داستان‌های بیان شده در این کتاب آسمانی در هدایت داخل آن نهفته است.

آقامحمدی اظهار می‌کند: یکی از این داستان‌ها درباره حضرت موسی(ع) و برادرش هارون است. آنان به قصر فرعون رفتند و خدا در این باره می‌‌فرماید که موسی عصایش را انداخت که مار بزرگی شد. فرعون جادوگران را فرا خواند تا موسی را شکست دهند.

وی ادامه می‌دهد: بنا به فرموده خدا در قرآن، سؤالی در ذهن جادوگران بود که اگر موسی را شکست دهیم، چه پاداشی برای ما در نظر گرفته می‌شود؟ فرعون در پاسخ آنها گفت پاداش شما بسیار زیاد است، زیرا از نزدیکان من خواهید شد.

آقامحمدی در این باره به بیان نکته‌ای پرداخت که پاداش برای یک یا دو بار است. اگر انسان به پادشاه نزدیک شود، نعمت همیشگی شامل حال او خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: جادوگران برای تقرب به فرعون در مقابل موسی ایستادند. ساحران هر سحری را می‌دانستند ارائه کردند، سپس موسی عصایش را انداخت که ماری بزرگ شد و همه جادوها را بلعید.

آقامحمدی در بخش دیگری از این کلیپ می‌گوید: خداوند به نکته‌ای در این داستان اشاره می‌کند که اتفاقی در قلب ساحران روی می‌دهد و آنها تصمیم خود را مبنی بر تقرب به فرعون تغییر می‌دهند. آنان وقتی عظمت خدای موسی را دیدند که چگونه از موسی حمایت می‌کند، تصمیم به تقرب به خدای وی گرفتند و در برابر خدای وی به سجده افتادند.

انتهای پیام
captcha