تحریم‌های اقتصادی موجب بروز استعدادهای جوانان شده است
کد خبر: 3895189
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

تحریم‌های اقتصادی موجب بروز استعدادهای جوانان شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی‌ اظهار کرد: مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، با وجود محدودیت‌هایی که به همراه داشته باعث تقویت توان داخلی و بروز استعدادهای بالقوه جوانان شده است.

تحریم‌های اقتصادی موجب بروز استعدادهای جوانان شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، عصر روز گذشته، نهم اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از محصولات فناورانه ۱۵ شرکت دانش‌‌بنیان برای مقابله با بیماری کرونا در پارک علم و فناوری استان، با تأکید بر تقویت توان داخلی برای رویارویی با بحران‌ها و مشکلات، گفت: حرکت‌های بسیار خوبی در استان و کشور آغاز شده که امیدواریم این حرکت، سریع‌تر و بهتر از گذشته استمرار یابد.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در استان برای حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: فعالیت‌های چشمگیری توسط بیش از 300 واحد فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری در حال انجام است.

پورمحمدی، با اشاره به تلاش فناوران جوان استان برای ساخت محصولات کاربردی برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: بیشتر این محصولات توسط فناوران و مخترعان جوان مستقر در پارک علم و فناوری، ساخته شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی‌ افزود: تا چند هفته قبل در زمینه دسترسی به دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) مشکل داشتیم که خوشبختانه یکی از محققان استان، اقدام به ساخت و بومی‌سازی این محصول بسیار مهم و حیاتی کرده است.

وی بیان کرد: مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، به رغم محدودیت‌هایی که به همراه داشته باعث تقویت توان داخلی و بروز استعدادهای بالقوه جوانان شده است.

پورمحمدی، به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده اماکن عمومی و ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت استان حمایت خود را از محل اعتبارات استانی و ملی برای تأمین هرچه بیشتر سلامت مردم با هدف توسعه و تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha