مهمانسراهای ادارات نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شود
کد خبر: 3891602
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

مهمانسراهای ادارات نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، از آماده‌سازی ۴۵۰ تخت نقاهتگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مراکز اقامتی و رفاهی این دستگاه‌ها خبر داد و گفت: از نظر تجهیز این تخت‌ها مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

مهمانسراهای ادارات نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شودعلی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از آماده‌سازی 450 تخت نقاهتگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مراکز اقامتی و رفاهی این دستگاه‌ها خبر داد و گفت: از نظر تجهیز این تخت‌ها مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از آلوده شدن اعضای خانواده فرد مبتلا و جامعه، مهمانسراهای ادارات به‌عنوان نقاهتگاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

جهانگیری، همچنین از تولید 980 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده الکلی در استان در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: هیچ مشکلی از نظر تولید و تأمین این مواد در استان نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده نیز از ابتدای فعالیت کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا در استان در دستور کار این کمیته بود، افزود: تاکنون 700 هزار لیتر الکل بین واحدهای تولیدکننده توزیع شده و در حال حاضر هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

جهانگیری افزود: علاوه بر مواد ضدعفونی‌کننده، تاکنون 750 هزار ماسک نیز تولید شده است که این تعداد، علاوه بر ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌های مردمی و نهادهای مختلف است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپ‌ها گفت: شرکت‌های فناور و نوآور می‌توانند با ارائه خدمات نوین در شناسایی و توزیع بسته‌های معیشتی نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام
captcha