کاهش ۴۰ درصدی ذخائر خون در کرمان به‌دلیل شیوع کرونا
کد خبر: 3891515
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

کاهش ۴۰ درصدی ذخائر خون در کرمان به‌دلیل شیوع کرونا

مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با کاهش ۴۰ درصدی ذخایر خون در این استان مواجه هستیم

به گزارش ایکنا از کرمان، روح‌الله میرزایی، مدیرکل انتقال خون استان، دیروز عصر دوشنبه، 25 فروردین‌ماه در حاشیه اهدای خون کارکنان سپاه ثارالله، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به طبع آن در استان کرمان با کاهش ۴۰ درصدی ذخایر خون در استان مواجه هستیم.

وی افزود: این مسئله باعث نگرانی شده و به سختی فرآورده‌های خونی مراکز درمانی استان تأمین می‌شود. استان ما یکی از استان‌های پرمصرف خون به دلایل متعددی از جمله تعداد زیاد بیماران تالاسمی است.

میرزایی بیان کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خون استان به بیماران تالاسمی تزریق می‌شود و به همین دلیل نیاز است در این شرایط اهداکنندگان با حضور در پایگاه‌های سطح استان، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند تا بتوانیم این مشکل و کمبود را در این شرایط پشت سر بگذاریم و این بحران باعث نشود اهدای خون و بیماران تالاسمی و ...فراموش شوند.

وی اظهار کرد: در شرایط بحرانی که اکنون در آن قرار داریم باید مراقبت‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های سازمان بهداشتی کاملاً رعایت شود به همین دلیل نمی‌توانیم تیم سیار خود را در هر دستگاه و جایی مستقر کنیم و تنها جاهایی که می‌توانیم حضور پیدا کنیم که مطمئن باشیم مسائل بهداشت فردی و عمومی رعایت شود.

مدیرکل انتقال خون کرمان تصریح کرد: ما در سطح استان در پنج شهرستان کرمان، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و بم پایگاه دائمی انتقال خون داریم.

انتهای پیام
captcha