رونمایی از ماشین ضدعفونی‌کننده اتوماتیک شهری در اردبیل
کد خبر: 3891339
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

رونمایی از ماشین ضدعفونی‌کننده اتوماتیک شهری در اردبیل

ماشین ضدعفونی‌کننده اتوماتیک شهری در اردبیل به همت و همکاری پارک علم و فناوری اردبیل و بسیج علمی و پژوهشی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، رونمایی شد.

رونمایی از ماشین ضدعفونی‌کننده اتوماتیک شهری در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، ۲۵ فروردین‌ماه در مراسم رونمایی از ماشین ضدعفونی‌کننده اتوماتیک شهری در اردبیل، همکاری دو مجموعه پارک علم و فناوری و سپاه حضرت عباس(ع) را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: این دستگاه که برای عرض‌های چهار الی ۱۲ متر طراحی شده می‌تواند محل عبور مرور افراد در خیابان‌ها که محل اصلی آلودگی‌ها به شمار می‌رود را پاکسازی کند.
وی با بیان اینکه قابلیت این دستگاه ضدعفونی پیاده‌رو و دیوار‌های خیابان است، گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌مندی از این دستگاه سطح بهداشتی اردبیل را بالا برده و به شکل گسترده‌تری اقدام به ضدعفونی خیابان‌ها و معابر عمومی کنیم. همچنین این دستگاه موجبات تندرستی و سلامت بیشتر مردم را فراهم آورد.
در ادامه حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل با بیان اینکه این دستگاه جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی و دستی محلول‌پاشی و ضدعفونی شهری می‌شود، گفت: پارک علم و فناوری و بسیج علمی پژوهشی این کار را در کمترین زمان به صورت خودجوش انجام دادند.
وی افزود: با استفاده از این دستگاه، می‌توان در کمترین زمان ممکن، شهر را ضدعفونی و محلول‌پاشی کرد.
دامون نوری از طراحان این دستگاه نیز با بیان اینکه این دستگاه در جهت ارتقای تکنولوژی دستگاه‌های صدعفونی در معابر و شهر‌ها طراحی و ساخته شده است، گفت: این دستگاه دارای پاشش ذرات ریز ۳۰ میکرونی بوده و می‌تواند نفوذپذیری بالایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه این دستگاه برای اولین بار در سطح کشور در اردبیل ساخته شده و بسیار کم مصرف بوده و مشابه داخلی نیز ندارد، افزود: این دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و ۱۲ متر عرض و سه متر ارتفاع را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha