شرکت ۷۰ درصد قرآن‌آموزان خوشاب در برنامه‌های مجازی قرآن
کد خبر: 3890605
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

شرکت ۷۰ درصد قرآن‌آموزان خوشاب در برنامه‌های مجازی قرآن

در حالی که بسیاری از مردم در شهرستان‌های مختلف کشور ایام تعطیلات و روزهای قرنطینه خانگی به دلیل شیوع بیماری کرونا، روزهای عادی را پشت سر گذاشتند، اما در شهرستان خوشاب مسئول و مربی قرآن خانه قرآن ضحی از شبکه‌های مجازی به بهترین نحو برای ادامه آموزش‌های قرآنی استفاده کرد.

شرکت 70 درصد قرآن آموزان خوشاب در برنامه‌های مجازی قرآن

لیلا کسکنی، مسئول خانه قرآن ضحی خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با ایام تعطیلات و روزهای شیوع بیماری کرونا که مردم در خانه حضور داشتند، 70درصد قرآن‌آموزان به‌صورت تلفنی و یا با حضور در شبکه‌های مجازی در برنامه‌های قرآنی شرکت کردند و در ایام نوروز به دلیل علاقه قرآن‌آموزان به یادگیری کلام‌الله مجید کلاس‌های قرآن تعطیل نشده بود.

وی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های قرآن و عدم امکان حضور قرآن‌آموزان در کلاس‌های آموزشی و مرور دروس قرآن‌آموزان در محل خانه قرآن سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب از اواخر اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: یکی از اقداماتی که برای کودکان در این ایام انجام شد تهیه پیک‌های نوروزی از روی کتاب‌های درسی قرآنی تدریس شده برای فعالیت‌ در منزل و مرور مطالب یاد گرفته بود.

کسکنی با اشاره به حضور 115 قرآن‌آموز در کلاس‌های مختلف حفظ و یادگیری، قرائت و ترتیل قرآن در این خانه قرآن در روزهای عادی، اضافه کرد: 20 نفر از این قرآن‌آموزان خردسال هستند که در حال یادگیری ترتیل قرآن و حفظ کلام‌الله مجید هستند.

مسئول خانه قرآن ضحی خوشاب بیان کرد: فعالیت کلاس‌های قرآن در ایام تعطیل و ایام حضور در منزل به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، به‌صورت مجازی و ارتباط نزدیک با قرآن‌آموزان برای یادگیری و مرور مطالب دنبال شد و از این زمینه فراهم شده برای ادامه فعالیت‌های قرآن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب استفاده کردیم، در حالی که کودکان و بزرگسالان در منزل حضور داشتند بخشی از فعالیت‌های روزانه خودشان را به یادگیری قرآن و ارتباط با خدا در ایام ماه رجب و شعبان در ماه‌های عبادت و بندگی خدا استفاده کردند.

وی بیان کرد: تعطیلات نوروزی و ماندن در خانه باعث شد فصل تازه‌ای از آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی در این شهر از طریق فضای مجازی و به‌صورت تلفنی ادامه داشته باشد و استقبال خوب و 70 درصدی قرآن‌آموزان نشان داد که در صورت فراهم بودن زمینه‌های آموزشی بسیاری تمایل دارند در این کلاس‌ها حضور داشته باشند.

کسکنی با اشاره به اینکه برای خردسالان و کودکانی که امکان مرور مطالب قرآنی از طریق فضای مجازی نداشتند به‌صورت تلفنی پیگیری می‌کردم و حفظ قرآن از طریق تلفن مرور می‌کردیم، گفت: 22 نفر از قرآن‌آموزان در حال مرور مطالب قرآنی و محفوظات قرآنی هستند.

مسئول خانه قرآن ضحی خوشاب تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در شبکه‌های مجازی قرار دادن یک آیه از کلام‌الله مجید به‌صورت روزانه در گروه‌های شهرستان‌های خوشاب، سبزوار و گروه مدیران قرآنی با هشتک به توان ما که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی اعلام شده است که از 25 اسفند آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام
captcha