«جهش تولید» نیازمند بکارگیری جوانان خلاق در بخش‌های اقتصادی کشور است
کد خبر: 3890412
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

«جهش تولید» نیازمند بکارگیری جوانان خلاق در بخش‌های اقتصادی کشور است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در بکارگیری استعداد‌ها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریت کشور است.

«جهش تولید» نیازمند بکارگیری جوانان خلاق در بخش‌های اقتصادی کشور استاحمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در بکارگیری استعداد‌ها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریت کشور است. از این‌رو در سال جاری توجه ویژه به نظام استعدادیابی و شایسته سالاری برای جذب جوانان توانمند بایستی در دستور کار مسئولان وقت قرار گیرد.

وی لازمه تحقق تحول اقتصادی را حمایت از تولید داخل دانست و اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی در صورتی امکان پذیر است که اقتصاد از سوی دولت واقعی شود و به خود مردم سپرده شود.

علیرضابیگی، گفت: توجه به موضوع تولید و رونق چرخش صنعت داخلی می‌تواند شرایط کشور را از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال مدیریت کرده و وابستگی در حوزه‌های مختلف را کم رنگ تر کند که بر همین اساس تولید، اصلی ترین موضوع کشور است.

وی اظهار کرد: اگر تولید در کشور اتفاق نیافتد و کالاهای مختلف در داخل به اندازه نیاز مردم تهیه نشود، به دلیل کمبود عرضه کسانی می توانند از این کالاها بهره مند شوند که پول بیشتری پرداخت کنند و این باعث افزایش بی رویه قیمت ها خواهد شد.

علیرضابیگی یادآوری کرد: در این حالت دولت مجبور می‌شود واردات کالا را افزایش دهد و به همین علت قیمت ارز نیز افزایش یافته و به موازات آن ارزش پول ملی هم به مراتب کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر اینکه درمان مشکلات اقتصادی کشور در تقویت تولید ملی نهفته است، گفت: البته تقویت تولید به این معنی نیست که با دستورالعمل وارد عرصه حمایت از تولید شویم بلکه باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب زمینه‌های سالم سازی فضای اقتصادی را فراهم کرده و دولت و مجلس در کنار یکدیگر برای حمایت از تولید وارد میدان شوند.

انتهای پیام
captcha