جشنواره قرآنی «باران وحی» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3889549
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

جشنواره قرآنی «باران وحی» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: جشنواره قرآنی «باران وحی» در فضای مجازی برای خانوار تحت حمایت برگزار خواهد شد و آن‌ها برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق ارتباط تلفنی با واحد فرهنگی کمیته امداد در جریان نحوه برگزاری قرار گیرند.

جشنواره قرآنی «باران وحی» به‌صورت مجازی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل، ۱۷ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی در رأس برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، اظهار کرد: جشنواره قرآنی «باران وحی» در فضای مجازی برای خانوار تحت حمایت برگزار خواهد شد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانوار تحت حمایت است که با برگزاری جشنواره‌های قرآنی و کارگاه‌های آموزشی متعدد درصدد دستیابی به این مهم هستیم.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: مددجویان اردبیلی برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق ارتباط تلفنی با واحد فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل یا مراجعه به کانال baranevahi-ard@ در پیام‌رسان‌های داخلی «ایتا» و «بله» در جریان نحوه برگزاری آن قرار گیرند.
وی تصریح کرد: جشنواره «باران وحی» با هدف ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآنی برگزار می‌شود و ایجاد نشاط و امید با رویکرد انس با قرآن از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.
رضایی تشریح کرد: مددجویان می‌توانند در رشته‌های معارف قرآنی، بخش آوایی، حفظ، هنر، دکلمه‌نویسی، دکلمه‌خوانی، مداحی، قصه‌گویی، نقاشی، صنایع دستی و سخنرانی از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در این جشنواره شرکت کنند.
وی اظهار کرد: جشنواره در سه رده سنی ۷ تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۲۰ سال و ۲۰ سال به بالا برگزار می‌شود و جوایز ارزشمندی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این جشنواره از فروردین تا اردیبهشت سال ۹۹ در سطح استان اردبیل اجرا خواهد شد، بیان کرد: مرحله نهایی این جشنواره نیز به صورت کشوری در مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت، حافظ قرآن کریم هستند، اذعان کرد: مددجویان اردبیلی با حفظ ۵ تا ۳۰ جزء قرآن کریم علاوه بر دستیابی به موفقیت‌های بیشمار در زندگی، از نظر معنوی نیز به توانمندی فکری و فرهنگی دست یافته‌اند.
رضایی گفت: آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در بین خانور تحت حمایت در اولویت مباحث آموزشی کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد و برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود تا همواره کانون گرم خانواده‌ها با معنویت بسیار همراه باشد و مشکلات و آسیب‌های کمتری آن‌ها را تهدید کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Rezvankarami
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۵
0
0
برنامه ی فوق العاده خوب و آموزشیه
captcha