رزمایش سلامت و طرح غربالگری در استان اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 3886914
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

رزمایش سلامت و طرح غربالگری در استان اردبیل اجرا می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ۱۸۴ گروه جهادی بسیج سازندگی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

رزمایش سلامت و طرح غربالگری در استان اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ علی پیرجاهد، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، سوم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی امروز نیز همچون سایر بحران‌ها و مواقع با آمادگی کامل به میدان آمده‌اند و همگام با مدافعان سلامت در صف مقدم خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بسیج سازندگی برای مقابله با کرونا افزود: از نخستین روز‌های ورود ویروس کرونا به کشور و به‌ویژه استان اردبیل ۱۸۴ گروه جهادی بسیج سازندگی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

پیرجاهد با تاکید بر اینکه تمامی جهادگران به‌صورت داوطلبانه تلاش می‌کنند تصریح کرد: در قالب این گروه‌های جهادی ۲ هزار و ۹۰ نفر جهادگر بسیجی در سطح نواحی سپاه و بسیج استان اردبیل به‌صورت داوطلبانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از همکاری و مشارکت خیرین سلامت نیز خبر داد و بیان کرد: در این مدت خیرین سلامت نیز در مناطق مختلف استان با بسیج و سپاه همکاری و مشارکت خوبی داشته‌اند و ۳۵۰ میلیون برای توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی در مناطق محروم کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در حال تولید اقلام بهداشتی در کارگاه‌های بسیج سازندگی هستیم اظهار کرد: ۵۹ کارگاه تولید اقلام بهداشتی نیز در سطح شهرستان‌های استان اردبیل مشغول هستند که تاکنون توانسته‌اند ۷۹۱ هزار و ۵۴۱ عدد ماسک و همچنین ۱۷ هزار و ۲۰۰ عدد دستکش تولید و به مرحله توزیع برسانند.

پیرجاهد ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی را از اولویت‌های گروه‌های جهادی دانست و گفت: عملیات ضدعفونی و گندزدایی تمامی معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی سطح استان اردبیل نیز با ۸۵ هزار و ۲۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه در این شرایط بحرانی معیشت برخی از آحاد جامعه به مخاطره افتاده است در سطح استان اردبیل ۲ هزار و ۵۹۵ بسته حمایتی غذایی و بهداشتی توزیع شده است.

وی افزود: همچنین به محض اعلام اداره کل انتقال خون استان مبنی بر کمبود فرآورده‌های خونی جهادگران در محل پایگاه‌های انتقال خون حاضر شده و نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

پیرجاهد از اجرای طرح غربالگری در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: طرح غربالگری و رزمایش سلامت نیز با مشارکت و همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط حوزه بهداشت و درمان در شهر‌های استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha