موقوفه «بارزار» در مسیر تولید و اشتغال + عکس
کد خبر: 3882853
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

موقوفه «بارزار» در مسیر تولید و اشتغال + عکس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه گفت: موقوفه «بارزار» در شهرستان تربت حیدریه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در مسیر تولید، اشتغال‌زایی و بهره‌وری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جعفر نوائیان سررود، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه در گفت‌وگو با  کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ بیان کرد: موقوفه «بارزار» در شهرستان تربت حیدریه، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در مسیر تولید، اشتغال‌زایی و بهره‌وری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با همکاری بخش خصوصی و بنیاد توسعه موقوفات خراسان رضوی انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه افزود: این موقوفه در تربت حیدریه، خیابان امام رضا(ع) قرار دارد که تعداد ۲۳ مغازه تجاری در آن در حال ساخت است و ۳۰ درصد سهم موقوفه و ۷۰  درصد نیز سهم سرمایه‌گذار بخش خصوصی و بنیاد توسعه موقوفات خراسان رضوی است.

وی اظهار کرد: این پروژه سرمایه‌گذاری از دی‌ماه سال ۹۷ شروع شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا خرداد‌ماه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

نوائیان سررود با اشاره به اینکه موقوفه «بارزار» قدمت بالایی دارد، بیان کرد: این موقوفه مربوط به زمانی است که نام واقف نوشته نمی‌شده بلکه موقوفه به اسم مکانی که وقف شده مشخص شده است و قدمت این موقوفه نیز بیش از ۱۰۰ سال است.

وی اظهار کرد: موقوفه «بارزار» با نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حسینی، خیرات و مبرات(کمک به مستمندان و فقرا)، کمک به تعمیرات بقعه متبرکه امامزاده احمدالرضا(ع) و کمک به تعمیرات موقوفه قطب‌الدین حیدر در شهرستان تربت حیدریه وقف شده است.

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha