امدادرسانی سپاه البرز به مناطق شمالی کشور
کد خبر: 3879941
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

امدادرسانی سپاه البرز به مناطق شمالی کشور

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان البرز از اعزام سه اکیپ امداد و نجات و آفرود باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان البرز به منطقه شمال کشور خبرداد.

امدادرسانی سپاه البرز به مناطق شمالی کشور

رحیم اسفندیاری، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: اخیرا بحرانی در استان گیلان اتفاق افتاد که با توجه به جو سیاسی حاکم بر کشور رسانه‌ها از این موضوع غافل شدند.
وی با بیان اینکه مردم روستاها و شهرهای کوهستانی استان گیلان در این وضعیت مظلوم واقع شدند، گفت: با توجه به برآوردهایی که از وضعیت مناطق بحران‌زده گیلان به دست آورده‌ایم سه اکیپ امداد و نجات و آفرود باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان البرز را به منطقه شمال کشور اعزام کردیم.
این مسئول فزود: در شهرهای شفت، رستم‌آباد و رودبار برآوردهای لازم انجام شده است و در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی برای اعزام سه تیم امدادرسان دیگر به شمال کشو در حال انجام است.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان البرز تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی در این مناطق، خودروهای آفرود تیم اتومبیل‌رانی و موتور سواری باشگاه مقاومت البرز برای عبور از مناطق صعب العبور روستاهای گیلان اعزام شدند؛ تردد به برخی از این روستاها با خودروهای دولتی هم ممکن نبود.
اسفندیاری با اشاره به اینکه بارندگی در این روستاها تا چهارمتر هم رسیده است، اضافه کرد: باتوجه به گستردگی بحران در منطقه، امداد و نجات برای دولت و مسوولان بومی گیلان ممکن نیست.
وی با تأکید بر اینکه ارتباط با خیلی از روستاها قطع است و امکانات آب، برق و گاز نیز ندارند، بیان کرد: برخی اعلام می‌کنند که برق و گاز این مناطق به صورت کامل وصل شده است اما به این شکل نیست برخی از بخش‌ها آب و برق ندارند و ارتباط با روستاها قطع است.
اسفندیاری اعلام کرد: از شرایط این مناطق مستندانی تهیه شده است که سعی داریم با اطلاع‌رسانی، جامعه را برای کمک به مردم آسیب دیده گیلان آگاه سازیم، بسیاری از خانه‌ها و طویله‌های این روستاها تخریب و آوار شده است و دام‌ها زیر آوار مانده‌اند که باتوجه به گذشت زمان بوی تعفن دام‌ها گندیده منطقه را فرا خواهد گرفت.
این مسئول با اشاره بر اینکه امدادرسانی برای 35 روستا توسط استان البرز انجام شده است، بیان کرد: طی هفته جاری دو تیم امدادی دیگر به مناطق شمال کشور اعزام می‌شود، تیم‌های امدادی داوطلبینی هستند که با تجهیزات شخصی به مناطق اعزام می‌شوند.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان البرز با بیان اینکه مردم کمک‌های خود را به مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) ارسال کنند، اضافه کرد: مرکز ورزشی شهید سبحانی مابین سه راه گوهردشت و میدان سپاه آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی است. وسایل گرمایشی و پتو در کنار کمک‌های مالی نیاز مردم بحران زده است؛ همچنین شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۹۷۹۲۸۲۴۸۱۱۲ به نام مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) البرز آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم است.
اسفندیاری یادآور شد: با توجه به شرایط بارندگی در گیلان، امکان ورود به خیلی از روستاها نیست و هیچ اخبار و اطلاعاتی از آن روستاها از دسترس نداریم.

انتهای پیام
captcha