رشد اخلاقی و اجتماعی خانواده، نیازمند استحکام روابط عاطفی بین خانواده است
کد خبر: 3879070
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

رشد اخلاقی و اجتماعی خانواده، نیازمند استحکام روابط عاطفی بین خانواده است

روانشناس و مشاور خانواده، گفت: برای رشد اخلاقی و اجتماعی خانواده نیاز هست که روابط محکمی و عاطفی بین افراد خانواده برقرار شود و زن همانند ستونی است که بنای خانواده بر آن استوار است.

رشد اخلاقی و اجتماعی خانواده، نیازمند استحکام روابط عاطفی بین خانواده استاعظم نصیرپور بیله سوار، روانشناس و مشاور خانواده، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: من زمانی حضرت فاطمه زهرا(س) را شناختم که شروع به خواندن حدیث کساء کردم، هر خط آن برای من کتابی بود که در مورد عظمت انسان و مقام والای زن و مادر نوشته شده بود.
وی افزود: در حدیث کساء حضرت زهرا(س) را می‌توان به سان دختری مهربان، مادری باشعور، همسری فداکار و انسانی ارزشمند از دیدگاه پروردگار، مورد مشاهده و مطالعه قرار داد.
نصیر پور تاکید کرد: الزام داشتن الگوی مناسب برای همه انسانها، بر هیچ کس پوشیده نیست و هر انسانی نیاز دارد برای خود الگوی مناسبی انتخاب کند تا در زندگی خود بتواند رشد کند وبه جایگاه والای انسانی خود دست یابد.
وی بیان کرد: یکی از عواملی که باعث شد علاقه‌مند شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) شوم اهمیتی بود که ایشان به روابط عاطفی قایل بودند.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: برای استحکام خانواده و رشد اخلاقی و اجتماعی نیاز هست که روابط محکمی بین افراد خانواده برقرار شود و زن همانند ستونی است که بنای خانواده بر ان استوار است و حضرت زهرا(س) به خوبی از عهده وظایف خود در قبال خانواده و خداوند برامدند و به عنوان انسانی نمونه از طرف پروردگار معرفی شدند.
نصیرپور افزود: حضرت زهرا (س) زنی که در کنار مقام شاخص حضرت علی (ع)، فرهنگ مقاومت را باخطبه فدک برای اولین بار در جامعه اسلامی بنیان گذاشته است و اگر زن در زمان جاهلیت مظلوم و در مرداب فکری غرق شده بود اسلام به زن ارزش و جایگاه اسلامی بخشید.
وی گفت: چیزی که جامعه کنونی ما واقعا نیازمند فهم آن هست این است که ارزش یک دختر باید در خانواده‌اش مورد توجه قرار گیرد، ارزشی که پیامبر بزرگ اسلام برای دخترشان قائل بودند واقعا وصف شدنی نیست، زمانیکه پدران ما بتوانند ارتباط عاطفی قوی و محکمی را با دختران خود ایجاد کنند، مسلما مادرانی که تحویل جامعه خواهد شد، مادرانی فداکار و مهربان و مسئولیت پذیر خواهند بود نه دخترانی که هنوز نیازمند و درگیر نیاز‌های کودکی خویش‌اند.

انتهای پیام
captcha