عمده‌ترین ثمره انقلاب اسلامی، تربیت جوانان متعهد و ارزشی است
کد خبر: 3877813
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

عمده‌ترین ثمره انقلاب اسلامی، تربیت جوانان متعهد و ارزشی است

پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی گفت: عمده‌ترین ثمره انقلاب اسلامی، تعالی معنوی، تکامل انسانی و اخلاقی با تکیه بر تربیت جوانان متعهد، ارزشی و انقلابی است.

عمده‌ترین ثمره انقلاب اسلامی، تربیت جوانان متعهد و ارزشی استمحمد پیری‌بنه، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی و مدرس دانشگاه در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و فرارسیدن ۲۲ بهمن‌، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران، از سایر جنبش‌های انقلابی معاصر متمایز است.

وی با اشاره به اینکه چرا انقلاب اسلامی در جهان متمایز شده است، افزود: شالوده اصلی این انقلاب بر اساس دین بوده که این شالوده الان ۴۱ سالگی خود را جشن می‌گیرد، این انقلاب بر پایه احترام، برابری و مساوات و ساخت آینده‌ای مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی انقلابی بنا شده است.

پیری تصریح کرد: منظومه فکری امام خمینی(ره) به عنوان یکی از چالش‌های مطالعات غرب تبدیل شده است. بزرگترین تکیه گاه امام خمینی(ره) به مبانی عمیق پیامبر اسلام و امامان معصوم بوده و در مقابل این، بزرگترین نقطه ضعف شاه هم وابستگی وی به نظام امپریالیستی و غرب گرایی می‌باشد.

پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی گفت: در منطقه خاورمیانه طی سال‌های قبل، انقلاب‌هایی را مشاهده کردیم که بیشتر ان‌ها جنبه سوسیالیستی داشته است، درحالی که انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر دیدگاه الهی درمسیر درست حرکت کرد و همه اقلیت‌های دینی را درکنارخود جمع کرد و با شکل گیری اساسی وعمیق، گفتگوی ادیان را برای همه اقلیت‌های دینی درجهان هدیه کرد.

پیری ادامه داد: البته دراین بین جریان اسلام هراسی که توسط برخی جریان‌های فکری درغرب اغازشده را نباید نادیده گرفت، چرا که درمقابل جریان فکری امام خمینی(ره) قرار گرفته اند و این منظومه فکری و اعتقادی امام، اعتبار و اقتدارمنطقه‌ای و بین المللی ایران عزیزمان را به رخ همه کشور‌ها کشانده است.

وی در ادامه افزود: شعاری که امام(ره) باتکیه بردیدگاه اسلامی بنا نهاد، شعار عدالت بود و عمده‌ترین ثمره این انقلاب، تعالی معنوی، تکامل انسانی و اخلاقی با تکیه بر تربیت جوانان متعهد، ارزشی و انقلابی است.

انتهای پیام
captcha