اعتراف امارات به گام‌های پرشتاب برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل
کد خبر: 3876979
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

اعتراف امارات به گام‌های پرشتاب برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ دولت امارات متحده عربی به دیدار بین نمایندگان این کشور و جمعی از نمایندگان رژیم صهیونیستی در کاخ سفید اعتراف و گام‌های پرشتاب خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را تأیید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، عادی‌سازی روابط امارات با رژیم غاصب صهیونیستی با عنوان «نشست پیمان عدم تجاوز بین دو طرف» در حالی از سوی رسانه‌ها افشا شد که مقامات رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

سایت خبری Axios و چندین رسانه بین‌المللی دیگر در گزارش‌های خود این نشست را دنبال کرده و ضمن نقل اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه این مذاکرات برای همکاری‌های سیاسی علیه ایران انجام گرفته است، تأکید کردند: این نشست یکی از گام‌های دیگر دولت ترامپ در راستای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است.

منابع خبری آمریکایی اعلام کردند: در این نشست درباره پیمان عدم تجاوز بین امارات و رژیم صهیونیستی نیز بحث شده است.

این رسانه‌ها با تأکید بر اینکه پیمان عدم تجاوز سير عادی‌سازی علنی روابط بین دو طرف را هموار می‌کند، افزودند: جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، هماهنگ‌کننده و عامل اصلی این نشست بوده است.

کشور امارات اخیراً برای ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی کوشش بسیاری کرده است که سفر میری رگو، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی، به ابوظبی در سال ۲۰۱۸ میلادی و بازدید اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از پایتخت امارات، در تابستان گذشته از جمله این اقدامات بود.

یادآور می‌شود، کشور امارات گام‌های پرشتابی را در ضربه زدن به قضیه فلسطین و افزایش پیشرفت و روند عادی‌سازی روابط برداشته که این امر تهدیدی بزرگ برای فلسطین است.

انتهای پیام
captcha