مساجد در دهه فجر؛ میزبان نشست‌های بزرگداشت شهید سلیمانی
کد خبر: 3876208
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ارزانی بیان کرد:

مساجد در دهه فجر؛ میزبان نشست‌های بزرگداشت شهید سلیمانی

گروه جامعه ــ دبیر کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب در نشستی خبری، ضمن تشریح برنامه‌های مساجد در ایام پیروزی انقلاب، از برگزاری نشست‌های مختلف در مساجد به منظور بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

مساجد در دهه فجر؛ میزبان نشست‌های بزرگداشت شهید سلیمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دبیر کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب، دوشنبه 14 بهمن‌ماه، در نشست خبری خود با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ۲۲ بهمن، در حکم غدیر است زیرا در آن روز بود که تکمیل نعمت الهی برای مردم تحقق عملی پیدا کرد، دهه فجر دهه خروج از ظلمت و حرکت به سوی نور است و این ایام الهی را باید گرامی بداریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به اهمیت مسجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقطه عزیمت انقلاب از مسجد بود، انقلاب در مسجد متولد شد و در مسجد به حیات خود ادامه داد.

وی با اشاره به برنامه‌های کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب، اظهار کرد: ۱۶ دستگاه فرهنگی عضو رسمی این کارگروه هستند که تاکنون چندین جلسه با نمایندگان آنها برگزار شده است. نخستین اقدام این کارگروه انتخاب شعار مساجد در دهه فجر بود و شعار «مساجد؛ پایگاه وحدت و انقلاب» به این منظور انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که با تصویب کارگروه در مساجد پیگیری می‌شود تبیین بیانیه گام دوم انقلاب توسط ائمه جماعت مساجد است، همچنین برگزاری نشست‌های مختلف برای بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر امسال است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در برنامه‌های کارگروه، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و توجه به ظرفیت مردمی در راستای ایجاد شادی و نشاط در دهه فجر مورد توجه قرار گرفته است که ان‌شاءالله به راهپیمایی عظیم مردمی در روز ۲۲ بهمن منجر می‌شود. همچنین محفل‌های انس با قرآن در شب‌های دهه فجر در مساجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی یادآوری کرد: با تصویب و تأکید کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب، تکریم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی به خصوص شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در دهه فجر مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، نمایشگاه‌هایی برای معرفی دستاوردهای انقلاب، برنامه‌های «10 شب، 10مسجد» به برگزاری اردو برای جوانان در دهه فجر انقلاب محقق می‌شود.

انقلاب به روایت کودکان

وی افزود: همچنین فراخوان جشنواره هوای تازه، فراخوان جشنواره مجازی فهما با عنوان «انقلاب به روایت کودکان» و جشنواره‌ای دیگر با عنوان «انقلاب به روایت هنر» در دهه فجر انقلاب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی اظهار کرد: برگزاری نماز ظهر و عصر مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، به همت ستاد اقامه نماز و برگزاری دوره‌های مطالبه‌گری صحیح توسط ائمه جماعت مساجد با همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

اعزام مبلغ دینی به کشورهای اروپایی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مرکز بین‌المللی ادیان و گفت‌وگوی تمدن‌ها نیز با همکاری کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب نسبت به اعزام مبلغ به کشورهای اروپایی و برگزاری شب شعر فجر در ۸۵ کشور اقدام می‌کند.

وی افزود: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی به اعزام ۴۰ هزار مبلغ به مساجد و برگزاری مراسم در روستاهای سراسر کشور و بسیج محلات نیز به آذین‌بندی مساجد و محله و برگزاری نمایشگاه کتاب در ایام پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام می‌ورزد.

در پایان این نشست، از نخستین آلبوم سرود مساجد کشور و کتاب «اصول و مبانی مربیگری سرود و آواز جمعی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی، دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و لطفی، قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha