دانشگاهیان و جهادگران با آرمان‌های امام(ره) تجدیدمیثاق کردند
کد خبر: 3876142
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

دانشگاهیان و جهادگران با آرمان‌های امام(ره) تجدیدمیثاق کردند

گروه دانشگاه ــ دانشگاهیان و جهادگران دانشگاهی کشور امروز، ۱۴ بهمن‌ماه، با آرمان‌های امام راحل تجدیدمیثاق کردند.

دانشگاهیان و جهادگران با آرمان‌های امام(ره) تجدیدمیثاق کردندبه گزارش ایکنا؛ جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولان و مدیران وزارت علوم، مسئولان و کارکنان جهاددانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت و سایر دانشگاه‌های کشور امروز، ۱۴ بهمن‌ماه، با حضور در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق و بر همبستگی و پیوند خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تأکیدی دوباره کردند.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی صالحی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای دانشگاه‌های الزهرا(س)، پیام‌نور، علمی ـ کاربردی و فنی حرفه‌ای، این هیئت دانشگاهی را در مراسم تجدید میثاق همراهی کردند.

متن میثاق‌نامه دانشگاهیان کشور با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بدین شرح است:‌

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر عهدی که با خدا بسته‌اند وفا کرده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند(و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و برخی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهده و پیمان خود نداده‌اند.»

سپاس و حمد، خدای بی‌همتا را که بر ما منت نهاد و نعمت انقلاب اسلامی و رهبری کبیر آن را بر ما ارزانی داشت تا تحت زعامت آن عارف واصل، جاهلیت مدرن را در هم کوبیم و پرچم حاکمیت الله را در جهان معاصر به اهتزاز درآوریم که «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا».

امام خمینی(ره)، ابرمردی بود که، به عهدی که با خدای خود بسته بود، صادقانه وفا نمود و با همان ثبات قدم تا پایان کار باقی ماند و آنگاه که به دیدار حضرت یار می‌شتافت، با دم مسیحایی خود، به ما نیز ایستادگی و امید به آینده‌ای روشن را هدیه کرد. ما نیز امروز، همراه با خلف صالح و جانشین برحقش، رهبر فرزانه انقلاب «دامت افاضاته» و بازخوانی سیره آن امام همام، همان راه و رسم را مجدانه پی می‌گیریم. فرزندان انقلاب و امام تحت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مسیر پر پیچ و خم اما درخشان اسلام ناب محمدی(ص) را پیش می‌گیرند و در این راه از بذل مال و جان دریغ ندارند. خیل شهدای این راه خود گویای حقانیت آن است.

ما دانشگاهیان ضمن تبریک و تسلیت شهادت پر افتخار سردار مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و بیعت مجدد و مؤکد با جانشین بر حق و حافظ آرمان‌ها و سیره آن یار سفر کرده، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای«مدظله‌العالی» توجه همگان را به نکاتی چند معطوف می‌داریم:

1- امام خمینی(ره) با طرح اسلام ناب محمدی(ص)، همانا راه را بر اسلام آمریکایی و حافظ منافع استکباری با دو وجهه تفریطی اسلام بی‌تفاوت و سکولار و وجهه افراطی اسلام داعشی و تکفیری، به  خوبی بسته است و با به صحنه آوردن توان آخرین دین آسمانی برای درمان دردهای دنیای معاصر، ضمن اعتمادسازی میان ملت‌ها و ارائه الگوی بی‌همتای مردم سالاری دینی راه را برای معرفی اسلام تعالی بخش و تدارک آمادگی برای ظهور حکومت جهانی مهدوی به خوبی گشوده است و ان‌شا‌ءالله به زودی طومار مستکبران عالم را به کلی در هم خواهد پیچید.

2- مطابق تعالیم تابناک امام خمینی(ره) ایجاد گشایش و رفاه برای مردم به ویژه مستضعفان تنها در پرتو خودباوری، خود اتکایی و توجه به توانمندی‌های داخلی از جمله، اعتماد به نیروی سرشار جوانان میسر است، نه اعتماد به جبهه استکبار به رهبری آمریکای جهانخوار که بقای خود را در فنای انقلاب و نظام اسلامی می‌بینند و از یک سو مسلمانان بی‌گناه را در فلسطین، سوریه، عراق، بحرین، یمن، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی به خاک و خون می‌کشند و از دیگر سو با طرح تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده علیه ام‌القرآی کشورهای اسلامی، مزورانه می‌کوشند ناکارآمدی نظام اسلامی را القاء نمایند. لذا امام حکیم و بصیرمان به درستی، مبارزه بی‌امان با نظام سلطه و عامل اصلی مصیبت‌ها در جهان و ایران را تا رفع فتنه در عالم و در عین حال سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت را استراتژی همیشگی انقلابمان برشمردند که باید همواره مورد نظر مردم و مسئولان نظام باشد.

3- با توجه به اقدام خصمانه دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دلیر سپاه قدس و نیز فرمانده مجاهد نیروی حشد الشعبی شهید ابومهدی  المهندس، ما دانشگاهیان ضمن حمایت از توانمندی‌های غرورآفرین دفاعی جمهوری اسلامی، از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور مصرانه می‌خواهیم تا با بکارگیری تمام توان خود، مدبرانه و شجاعانه، نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا خون این شهیدان پایمال نشود و به هر صورتی که ممکن است برای احقاق حق ملت ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی اقدام عاجل نمایند.

4- طرح از پیش شکست خورده، متوهمانه و مزورانه صهیونیسم و آمریکای جنایتکار که به «معامله قرن» موسوم شده اما در واقع، جنایت و اشغال‌گری قرن است، هرگز نمی‌تواند آرمان مقاومت اسلامی را تحت الشعاع خود قرار دهد. مقاومت اصلی‌ترین راه پیروزی در برابر سلطه‌طلبان و اشغالگران است. ما دانشگاهیان همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهیم ماند تا زمانی که حق آنها از طریق مقاومت و راهکارهای عملی جمهوری اسلامی ایران محقق شود و سرزمین قدس بار دیگر به طور کامل به آغوش جهان اسلام باز گردد.

5- نظر به نقش مؤثر دانایی در تولید توانایی، استقلاب و اقتدار ملی و بین‌المللی، توجه ویژه به علم و فناوری در قالب نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و دانش‌های بومی، برای تدارک اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی و گذر از پیچ تاریخی کنونی و تمرکز بر راهبردهای دانشگاه اجتماعی و در نهایت، اجرای سیاست‌های کلی حوزه علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» از الزامات اساسی توسعه کشور است.

بدین منظور تحقق دانشگاه اسلامی و تربیت اساتید، محققان و دانشجویان تراز نظام اسلامی به ویژه در راستای تحقق تدابیر و فرامین رهبری معظم انقلاب در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» از ضروریاتی است که با آمال معمار کبیر انقلاب در بسترسازی انقلاب اسلامی ایران برای حکومت جهانی مهدوی، جامه عمل می‌پوشاند.

در پایان، ما دانشگاهیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهیدان والامقام به ویژه شهدای مقاومت اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام و رهبری و اعلام آمادگی کامل برای تداوم راه حق و عزت آفرین انقلاب اسلامی، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که توان لازم را برای ادامه راه تا وصول به قله سعادت و تعالی، به همه ما و آحاد ملت مسلمان ایران ارزانی دارد.

من الله التوفیق

دانشگاهیان دانشگاه‌های کشور

14 بهمن 1398

حرم امام خمینی(ره)

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!

انتهای پیام
captcha