۱۴۰۰ برنامه قرآنی در دهه فجر برگزار می‌شود/ ساماندهی 43 هزار مبلغ
کد خبر: 3875889
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

۱۴۰۰ برنامه قرآنی در دهه فجر برگزار می‌شود/ ساماندهی 43 هزار مبلغ

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری هزار و 200 برنامه فرهنگی و برگزاری هزار و 400 فعالیت قرآنی به مناسب دهه فجر در نقاط مختلف کشور، گفت: امسال بیش از ۴۳ هزار نفر مبلغ خانم و آقا برای ایام دهه فجر در قالب برگزاری ۸۰۰ گفتمان دینی و ارزشی در سراسر کشور ساماندهی شدند.

میرمحمدیانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری تبيين و اعلام اهم برنامه‌های كارگروه هيئات مذهبی و تشكل‌های دينی مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی امروز یکشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه، برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و ضرورت حفظ آثار و ارزش‌های این ایام، گفت: بسیاری از دشمنان، از روزهای نخست شکل‌گیری انقلاب، گمان می‌کردند که انقلاب ادامه پیدا نمی‌کند اما امسال چهل و یکمین سال پیروزی آن را جشن می‌گیریم و این نشان دهنده آینده روشن پیش رو است. ما همیشه دردی داشتیم به اسم وابستگی و امروز تلاش کرده‌ایم که روی پای خودمان بایستیم، به شرط آنکه به جوانان و دارایی‌های خود تکیه کنیم.

ایجاد کارگروه هیئت‌های مذهبی و دینی

وی در ادامه به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کارگروه هیئت‌های مذهبی و دینی را در این ایام ایجاد کرده است. این هیئت‌ها از دستاوردهای انقلاب هستند که امروز حدود ۹۰ هزار مورد آن در سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده است و سایر مجموعه‌های دینی و قرآنی که با احساس تکلیف و وابستگی ایجاد شده‌اند سعی کرده‌اند که معنویت و ایمان را در جامعه کانال‌کشی کنند. امروز هم در مقام مختلف انقلاب دیدیم که این ظرفیت عظیم وارد حوزه اجتماعی شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این موارد، نشان از مسیر بسیار روشنی است که اگر به صورت مستحکم‌تر و با حضور جوانانی که به‌ دنبال مباحث مختلف فرهنگی هستند، ادامه داده شود، موفق خواهیم بود. اگر این ظرفیت‌ها به درستی شناخته و استخراج شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

وی اضافه کرد: برای این ایام برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که با مشارکت 60 هزار تشکل دینی و هیئت مذهبی که به صورت مستقیم با این برنامه‌ها درگیر هستند، آغاز شده است. برگزاری هزار و 200 برنامه فرهنگی و هزار و 400 فعالیت قرآنی در نقاط مختلف کشور از جمله این برنامه‌هاست.

برگزاری ۸۰۰ گفتمان دینی و ارزشی

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدیان با اشاره به اینکه امسال ۴۳ هزار و 500 نفر مبلغ خانم و آقا برای ایام دهه فجر ساماندهی شدند، افزود: از جمله برنامه‌های قرآنی در نظر گرفته شده، شبی با قرآن و برگزاری ۸۰۰ گفتمان دینی و ارزشی در سراسر کشور است.

۱۴۰۰ برنامه قرآنی در دهه فجر برگزار می‌شود/ ساماندهی 43 هزار مبلغ مذهبی

وی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی را پشت سر گذاشتیم، مجموعه‌های مردمی روزانه بیش از ۱۰۰ برنامه را برای بزرگداشت ایشان برگزار می‌کنند و باتوجه به اینکه به مراسم چهلم ایشان هم نزدیک می‌شویم، 60 برنامه شاخص در مراکز استان‌ها پیرامون روز اربعین سردار در نظر گرفته شده است.

250 جلسه خاطره‌گویی دوران انقلاب

وی با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، گفت: حدود ۲۵۰ جلسه خاطره‌گویی دوران انقلاب و برگزاری همایش فصلی با تشکل‌های میان تخصصی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است. برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و غرفه‌های فرهنگی نیز در حال ساماندهی است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه وظیفه سازمان، زمینه‌سازی و تسهیل‌گر بودن است، گفت: با توجه به اینکه سازمان، خود را رقیب مجموعه‌های مردم نهاد نمی‌داند و به دنبال تبلور  آنان است، تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا فعالیت‌هایمان را با کمک مجموعه‌های مردمی به پیش ببریم. موضوع مسجد طی سال‌های اخیر برای سازمان تبلیغات اسلامی از اهمیت به‌سزایی برخوردار گشته است، اما به دلیل اینکه مسجد متولی دارد، قصد ایجاد متولی جدید نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدیان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حوزه تقویت فعالیت برنامه‌های مساجد نیز گفت: حدود ۲۵۰ پایگاه فرهنگی و اجتماعی و هزار روحانی مستقر در محله‌های شهری شناسایی شده است؛ تمام اینها کمک می‌کنند تا برنامه‌ها با محوریت امام جماعت ادامه پیدا کند. در حقیقت تلاش می‌کنیم تا امام جماعت، محور فعالیت‌های محله باشد و این فعالیت‌ها غیر از فعالیت‌های روتین مساجد است. در دهه فجر نیز برنامه‌هایی را برای مساجد در قالب محتوا ایجاد و سعی کرده‌ایم که مساجد را در این عرصه فعال کنیم.

وی در خصوص اعزام مبلغ و برنامه‌های این سازمان در این عرصه نیز گفت: سازمان تبلیغات در مناسبت‌های مختلف مذهبی، دینی و ملی و تمام فرصت‌هایی که وجود دارد، اعزام مبلغ داشته است. برهمین اساس هزار امام محله در شهرها و ۲۵۰ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در محلات و حاشیه‌شهرها ایجاد شده است. چهار هزار روحانی مستقر نیز فعال شده‌اند که می‌توانند اثرگذاری بسیاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه احتمالاً موکب‌داران اربعین هم برنامه‌ای را طی ۲۴ بهمن‌ماه، به‌منظور بزرگداشت شهید سلیمانی برگزار می‌کنند، گفت: در حوزه بانوان هم طبیعتاً از آنجایی که سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه فعالیت داشته و انجمن بانوان فرهیخته را ایجاد کرده، در این عرصه نیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است. تلاشمان این است که حضور بانوان به عنوان کنشگران اجتماعی در این عرصه تقویت شود.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید!

انتهای پیام
captcha