اعزام ماشین‌آلات از قزوین به مناطق سیل‌زده سیستان
کد خبر: 3874298
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

اعزام ماشین‌آلات از قزوین به مناطق سیل‌زده سیستان

گروه اجتماعی ــ لایحه دوفوریتی اعزام ماشین‌آلات شرکت راه‌سازی و عمران در راستای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در استان سیستان‌وبلوچستان که در ماه اخیر دچار خرابی و مشکلات ناشی از بروز سیل شده‌اند در جلسه علنی شورای شهر قزوین تصویب شد.

ماشین‌آلات از قزوین به مناطق سیل‌زده سیستان اعزام می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، حکمت‌الله داوودی، رئیس شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته، پنجم بهمن‌ماه با موضوع بررسی لایحه دوفوریتی اعزام ماشین‌آلات شرکت راه‌سازی و عمران در راستای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازگشایی راه‌های مناطق سیل‌زده و در حال حاضر اهمیت اعزام ماشین‌آلات بیشتر از کمک‌های نقدی است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه راه وسیع است و دو اداره کل راه دارد بنابراین در این حوزه ضروری است که کمک‌های بیشتری صورت بگیرد، برای کمک به سیل‌زده‌ها هرکسی می‌تواند پول نقد بدهد اما وجود یک لودر ضروری است.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: با توجه به وضعیت راه‌ها و بسته بودن راه اکثر روستاهای سیستان و بلوچستان حتی وجود یک لودر مشکل راه‌ها را برطرف می‌کند و ارزش آن بیشتر از کمک نقدی است؛ علاوه بر اعزام ماشین‌آلات به منطقه سیستان و بلوچستان یک نماینده از شهرداری قزوین اعزام شود تا بر فعالیت ماشین‌آلات نظارت و کنترل داشته باشد و گزارش کار تهیه شود.

داوودی یادآور شد: با توجه به موافقت ضمنی شهردار ۵۰ میلیون تومان نیز بابت وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی نیز از طریق هلال‌احمر کمک شود.

به گزارش ایکنا، لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر اعزام ۶ لودر و ۱۰ دستگاه کامیون به مدت یک هفته کاری به منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان و پرداخت در قالب صورت‌وضعیت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با اعمال تغییرات به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین رسید. همچنین مقرر شد علی‌رغم اعزام ماشین‌آلات به سیستان و بلوچستان یک نماینده از شهرداری قزوین به‌منظور نظارت، کنترل و تهیه گزارش به این منطقه اعزام شود؛ همچنین با اکثریت آرا مقرر شد که شهرداری به‌منظور کمک برای رفع نیازهای اولیه سیل‌زدگان با موافقت ضمنی شهردار ۵۰۰ میلیون ریال نیز به‌صورت نقدی و از طریق هلال‌احمر به این منطقه کمک کند.

انتهای پیام
captcha