ملت ایران والاترین و قوی‌ترین عرض احترام قدرتمندانه را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتند
کد خبر: 3869953
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
بیانیه تشکر نمایندگان مجلس از حضور مردم؛

ملت ایران والاترین و قوی‌ترین عرض احترام قدرتمندانه را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتند

گروه سیاسی ــ‌ جمعی از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای با تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش اعلام کردند: «آنچه پس از شهادت این مرد بزرگ اتفاق افتاد یک پدیده کاملاً جدید بود و مردم غیرتمند و وفادار خوزستان، مشهد مقدس، تهران، قم، کرمان و سایر استان‌های کشور والاترین و قوی‌ترین عرض احترام قدرتمندانه را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتند».

به گزارش ایکنا؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز، سه شنبه 17 دی‌ماه، مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از ملت ایرزان برای خلق حماسه حضور در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش تقدیر و تشکر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای ماندگار برای انقلاب اسلامی و تربیت شده مکتب اسلامی و انقلابی امام خمینی (ره) و فرزند برومندش مقام معظم رهبری به دستور ترامپ و پنتاگون و برخلاف مقررات بین‌المللی در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید و به آرزوی دیرینه‌اش نائل گشت.

شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کنار همه امتیازات ویژه تخصصی و نظامی خویش که در طول دوران سخت جنگ تحمیلی و در مدت طولانی جنگ‌های تحمیلی به منطقه غرب ایران به بالاترین درجه دانش و تجربه رسیده بود، انسانی متدین، متواضع، ولایت‌مدار، مردم‌دوست و انقلابی که با همه وجود به ایران اسلامی و ملت عزیزمان عشق می‌ورزید و در کنار این ویژگی برجسته فراتر از مرزهای کشورمان به مردمان تحت ستم همسایگان از عراق و سوریه و لبنان گرفته تا فلسطین و افغانستان و یمن علاقه‌مند بود و برای آزادی و استقلال آن‌ها تلاش می‌کرد.

شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به امنیت ملی کشور حساسیت ویژه‌ای داشت و نگاه‌شان به همه ملت پدرانه بود و به طور متقابل آحاد مردم برای ایشان احترام ویژه‌ای قائل بودند و به او عشق می‌ورزیدند.

آنچه پس از شهادت این مرد بزرگ اتفاق افتاد یک پدیده کاملا جدید بود که اگر پیکر مطهر ایشان و شهدای همراهشان را به همه استان‌های کشور می‌بردند همین شور و عشق و علاقه را جهانیان شاهد بودند. مردم غیرتمند و وفادار خوزستان، مشهد مقدس، تهران، قم، کرمان و سایر استان‌های کشور والاترین و قوی‌ترین عرض احترام قدرتمندانه را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتند و آفرین بر این مردم به ویژه زنان و جوانان و کودکان.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکومیت شدید جنایت آمریکا مراتب قدردانی و تشکر فراوان خویش از آحاد ملت ایران که این‌گونه انقلابی و قاطع پاسخ یاوه‌گویی‌های ترامپ رئیس جمهور آمریکا را دادند امیدواریم مسئولین ذی‌ربط این مطالبه ملی را که با فریاد مکرر انتقام در این مراسم سر داده شد هر چه سریع‌تر عملیاتی کنند و از هدایت‌های ارزشمند و انقلابی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری نهایت سپاسگزاری را داریم.

همچنین از مرجعیت گرانقدر حضرت آیت‌الله عظمی سیستانی، ملت بزرگ عراق و همه مسئولان کشوری و لشکری و مجلس آن کشور به خاطر تشییع باشکوه شهدای جنایت آمریکا در خاک آن کشور به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha