برگزاری مراسم ترحیم شهدای مقاومت از سوی کابینه عراق
کد خبر: 3869715
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

برگزاری مراسم ترحیم شهدای مقاومت از سوی کابینه عراق

گروه بین‌الملل ــ مراسم ترحیم شهدای مقاومت که بامداد جمعه در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسیدند، امروز، 16 دی‌ماه، از سوی کابینه عراق برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «خبرگزاری ملی عراق»، براساس اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، مراسم ترحیمی به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای حشدالشعبی و شهید ابومهدی المهندس امروز، 16 دی‌ماه، از ساعت 10 تا 12 به وقت محلی در بغداد برگزار شد.

«عادل عبدالمهدی»‌، نخست‌وزیر مستعفی عراق، در این مراسم ضمن تشکر از همه عزادارانی که در این مجلس ترحیم شرکت کرده‌اند، از خداوند متعال علو درجات و بهشت برین را برای روح این شهدای قهرمان به‌ ویژه شهید ابومهدی المهندس مسئلت و برای حفظ کشور و ملت عراق دعا کرد.

در این مجلس ترحیم شمار زیادی از مسئولان عراقی از جمله مسئولان دستگاه قضایی، نمایندگان پارلمان، سیاستمداران، وزرا، فرماندهان نظامی و علمای دینی عراق و همچنین شماری از دیپلمات‌های کشورهای خارجی در این کشور و اعضای سازمان‌های مدنی و نیز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق حضور داشتند.
 
آمادگی دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی 

از سوی دیگر، «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، از آمادگی دولت این کشور برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق خبر داد و گفت: دولت عراق فعالیت زمینی و هوایی ائتلاف بین‌المللی را محدود کرده و به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهد.

خلف ادامه داد: آمریکایی‌ها بدون اطلاع فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق عملیاتی انفرادی انجام دادند و حملات اخیر آمریکا حماقتی بود که نمی‌توان در مقابل آن سکوت کرد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: قاسم سلیمانی، سردار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، میهمانی بود که نباید مورد هدف قرار می‌گرفت، چراکه حضور او در عراق مربوط به این کشور است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به تحریم کردن عراق، گفت: تهدید کردن عراق از سوی ترامپ صحیح نیست و دولت عراق از نظر اقتصادی با آمریکا همکاری خواهد کرد و چند کشور با اعمال تحریم‌ بر عراق مخالفت کرده‌اند.

همچنین دفتر عادل عبدالمهدی، در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ لودریان، وزیر خارجه فرانسه، در تماس تلفنی با عبدالمهدی پیام امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، را درباره بررسی آینده روابط عراق و ائتلاف بین‌المللی موسوم به «ضد داعش» ابلاغ کرد و خواستار فرصتی برای گفت‌وگو درباره این موضوع شد.

عبدالمهدی نیز بیان کرد: مسئولان عراقی در حال آماده‌سازی سندی درباره اقدامات قانونی برای اجرای لایحه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

یادآور می‌شود،‌ پارلمان عراق دیروز، 15 دی‌ماه، به اتفاق آرا، لایحه الزام دولت برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و شکایت از آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت را تصویب کرد.

انتهای پیام
captcha