خون شهید سلیمانی درخت انقلاب را تنومندتر می‌کند
کد خبر: 3868869
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

خون شهید سلیمانی درخت انقلاب را تنومندتر می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت اصفهان گفت: هر خونی که ریخته می‌شود، درخت انقلاب را تنومندتر ساخته و وحدت و انسجام داخلی را تقویت می‌کند.

خون شهید سلیمانی درخت انقلاب را تنومندتر می‌کند

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به پیامدهای ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهادت ایشان اتحاد و انسجام بیشتری در میان نیروهای مقاومت کشورهای منطقه در قبال فشارهای استکبار جهانی به وجود می‌آورد، از این بابت که وقتی خون شهدا به هم پیوند می‌خورد، خون ملت‌ها نیز با هم پیوند می‌یابد و دشمن اصلی و مشترک و زورمداری همچون آمریکا را تضعیف می‌کنند.

وی افزود: این جنایت آمریکا مثل سایر جنایاتش جز بی‌اعتباری برای این کشور ثمره‌ای ندارد. آمریکا در حال حاضر در منطقه خاورمیانه شکست خورده است. با چین و روسیه روابط حسنه‌ای ندارد و در داخل نیز میان نمایندگان کنگره و دولت اختلاف شدید وجود دارد. اعمال تروریستی از این قبیل جز بدنامی و رسوایی بیشتر برای آمریکا به همراه ندارد و مردم جهان نیز این تروریسم بین‌المللی دولتی را بهتر می‌شناسند؛ بنابراین هم آمریکا در دنیا بیشتر سرافکنده و تحقیر می‌شود و هم جبهه‌های مقاومت با هم متحدتر می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در بعد داخلی، هر خونی که ریخته می‌شود، به خون‌های ملت تزریق شده و وحدت و انسجام داخلی را تقویت می‌کند. ما دشمن بیرونی را بهتر می‌شناسیم، اختلافات سیاسی و جناحی‌مان را کنار می‌گذاریم و همه ملت یک دست واحد در مقابل دشمن می‌شوند. این خون‌ها پای درخت انقلاب جاری شده و این درخت را تنومندتر و قوی‌تر ساخته و ملت را منسجم‌تر می‌کند. علاوه بر این، آنهایی که از مذاکره با آمریکا سخن گفته و به این کشور چشم دوخته‌اند، به خود می‌آیند و متوجه می‌شوند که با این قطب شیطانی جنایتکار به هیچ وجه نمی‌توان کنار آمد و باید حساب خود را از آمریکا جدا کنند.

حجت‌الاسلام رهبر اضافه کرد: ترور شهید سردار قاسم سلیمانی برای سیاسیون، درس و برای ملت و جبهه مقاومت بین‌المللی، عامل وحدت است. اگر مقاومت‌های شهید سلیمانی و امثال ایشان نبود، داعش عتبات عالیات و قبور ائمه(ع) را تخریب کرده بود. با همین فداکاری‌ها توانسته‌اند از حرم و حریم اهل‌بیت(ع) حفاظت کنند. آثار این شهادت‌ها بسیار بالاست و این‌ها را باید برای مردم تحلیل و بیان کرد.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان کشور است که تصمیم بگیرند چه پاسخی به این جنایت بدهند. همان‌طور که شاهد بودیم، با ساقط کردن پهپاد آمریکایی، ضربه مهلکی به این کشور در سطح جهان وارد کردند و ما در انتظاریم که مجموعه نظام پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا بدهند.

انتهای پیام
captcha