سردار سلیمانی به مقامی که ما از تصور آن عاجزیم، رسید/ایران اسلامی هزاران سلیمانی دارد
کد خبر: 3868665
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

سردار سلیمانی به مقامی که ما از تصور آن عاجزیم، رسید/ایران اسلامی هزاران سلیمانی دارد

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه یقین داریم که شهید سلیمانی به مقامی که ما از تصور آن عاجزیم، رسید، گفت:‌ حیف بود که او با آن همه رشادت، جهاد عظیم در برابر شرورترین دشمن خدا و زحمات طاقت‌فرسا بدون خلعت شهادت از دنیا برود.

سردار سلیمانی به مقامی که ما از تصور آن عاجزیم، رسید/ایران اسلامی هزاران سلیمانی داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز، 13 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار کرد: شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت صاحب العصر والزمان(عج) و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ  ایران و سپاهیان معظم تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: سردار سلیمانی در حال جهاد فی سبیل‌الله شراب ناب شهادت را نوشید و روسفید در محضر حضرت حق حاضر شد؛ حیف بود که او با آن همه رشادت، جهاد عظیم در برابر شرورترین دشمن خدا و زحمات طاقت‌فرسا بدون خلعت شهادت از دنیا برود.

عاملی گفت: امروز ملت ما قربانی بسیار بزرگی برای عزت و استقلال کشور اسلامی  و امت اسلام تقدیم کرد، ما ملت آرمانی هستیم، آرمانی می‌اندیشیم و برای عزت کشور هزینه آرمانی پرداخت کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: آن سردار و مجاهد بزرگ در تامین کمربندی امنیتی برای کشور اسلامی کار کارستان کرد و امروز ما همه در امنیت خود رهین مجاهدت‌ها  و تدبیرات آن اعجوبه اخلاق و شجاعت و درایت هستیم.

دنیا مرهون مجاهدت‌های سردار سلیمانی است

وی تصریح کرد: با کمال افتخار و اعتزاز باید گفت که آن مالک اشتر زمان ما عامل اصلی و اساسی در شکست پروژه داعش بود او میلیاردها سرمایه‌گذاری آمریکا در پروژه داعش را نفله کرد و داغ بزرگی بر دل آمریکا گذاشت، از این جهت نه تنها ملت ما و نه تنها ملت‌های خاورمیانه بلکه دنیا مرهون مجاهدت‌های آن بزرگ مرد است.

عاملی ادامه داد: به دشمنان ناپاک و نامحرم با بشریت و جانیان نامدار روزگار می‌گوییم خوشحال نشوید، سردار سلیمانی شهید شد اما خدای شهید سلیمانی هست و مدیریت دست اوست نه دست سردار از دست رفته ما سردار فقط عامل اجرای اراده خداوندی بود، بنابراین امروز شما دست خدای مظلومان گرفتار هستید؛ خوشحال نباشید که خوشحالی شما خیلی کوتاه خواهد بود؛ خون او اثر خود را وضعا خواهد گذاشت و همرزمان او تمام منطقه را برای شما ناامن خواهند ساخت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قربانیان بزرگی تقدیم عزت و استقلال کشور کرده که سردار سلیمانی در راس آنها است به آمریکایی‌ها می‌گوییم ایران اسلامی و سپاه معظم ما هزاران سلیمانی دارد این بار علم او را سرداری به دست خواهد گرفت که با وجود او شما آرزوی حضور نامشروع خود در منطقه و احیاء جنازه مرده اسرائیل و تسلط بر نفت منطقه را به گور خواهید برد.

آمریکا در کشتن افراد هیچ قانون بین‌المللی را رعایت نمی‌‌کند

وی افزود: آمریکا در داخل عراق بدون اجازه دولت عراق مرتکب این جنایت شد، معنی آن این است که در کشتن افراد هیچ قانون بین‌المللی را رعایت نمی‌کنم؛ پایه‌گذاری این اصل درهای  جهنم را به روی آمریکا باز می‌کند؛ یعنی ایران در هر نقطه و در هر شرائطی می‌‌تواند انتقام بگیرد، این اصل را آمریکا پایه‌گذاری کرد و باید تاوان آن را بدهد، به صراحت می‌گویم با این اصل و جنایت، آمریکا یک جهنم غیرقابل کنترل برای خود درست کرد، ما قطعا او را از این جنایت پشیمان خواهیم کرد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: انتقام خون این شخصیت بزرگ باید هرچه سریع‌تر از آمریکا گرفته شود و الا آمریکا به حساب ضعف ایران خواهد گذاشت و جری خواهد شد، آمریکا با این جنایت طمع پیدا کرده و باید هرچه سریع‌تر دندان طمع آمریکا کشیده شود.

عاملی بیان کرد: من در این حادثه به سپاه معظم، هم تسلیت می گویم و هم تبریک؛ شهادت این شهید، مکانت و جایگاه عظیم سپاه را در دل ملت ما آشکار ساخت، در عزای او همه اعم از کوچک، بزرگ، زن و مرد اشک ریختند، از هر مشرب و از هر مذهبی برای او اشک ریختند؛ او سلطان دل‌ها بود و بر قلب‌ها سلطنت می‌کرد.

مقاومت و ایران اسلامی قائم به شخص نیست

وی گفت: آمریکا بداند که نه مقاومت و نه ایران اسلامی قائم به شخص نیست، شما در یک روز هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر ما را شهید کردید چه شد؟ انقلاب مسیر خود را با اقتدار ادامه داد، ما شیعه امام حسین(ع) هستیم که در میدان یک تنه در برابر 30 هزار لشکر ایستاد و فرمود: «يَا قَوْمِ إِن كَانَ كَبُرَ عَلَيْكُم مَّقَامِي وَتَذْكِيرِي بِآيَاتِ اللَّـهِ فَعَلَى اللَّـهِ تَوَكَّلْتُ فَأَجْمِعُوا أَمْرَكُمْ وَشُرَكَاءَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُنْ أَمْرُكُمْ عَلَيْكُمْ غُمَّةً ثُمَّ اقْضُوا إِلَيَّ وَلَا تُنظِرُونِ » (71 یونس) یعنی ای قوم من! اگر اقامت طولانی من میان شما و پند واندرزم به وسیله آیات خدا، بر شما گران و دشوار است [از هیچ کاری بر ضد من کوتاهی نکنید] من بر خدا توکل کردم، پس شما عزم و تصمیم خود و قدرت معبودانتان را [که گمان می کنید شما را یاری می دهند] روی هم بگذارید تا تلاشتان [بر ضد من] بر شما مبهم و پوشیده نباشد، آن گاه به زندگی من خاتمه دهید و مرا [چشم به هم زدنی] مهلت ندهید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از اهالی مکرم آذربایجان به جد تشکر دارم، امروز بعد از انتشار خبر شهادت سردار بزرگ اسلام غوغایی در فضای مجازی آذربایجان شروع شد، چه ارادت‌ها چه شعرها و چه مرثیه‌ها سرودند، چقدر تماس گرفتند و از حالا مردم را به اقامه نماز وحشت دعوت می‌کنند، الحق که ما مصداق یک ملت و دو دولت هستیم؛ خداوند به ملت آذربایجان جزای خیر بدهد، ما از تشکر در برابر این ملت دوست عاجزیم.

وی افزود: اینجانب از اخلاق بسیار منیع آن بزرگوار یک خاطره دارم، روزی در یک مجلس بسیار مهم در تهران جهت تصمیم گیری برای امر مهم مسئولین بلند پایه از جمله سردار معظم حضور داشتند، موضوع مطرح گردید و سردار نظر خود را بیان کردند، اینجانب به فرموده سردار قیدی زدم و گفتم صلاح همین است بین ما بحث شروع شد و آن بزرگوار قید ما را صلاح ندانستند و جلسه نظر سردار را تصویب کرد، وقتی جلسه تمام شد هنگام خروج دستی از پشت بر شانه‌ام قرار گرفت، برگشتم دیدم سردار است صورت مرا بوسید و گفت «آقا سید! من نوکر فرزندان حضرت زهراء هستم».

امام جمعه اردبیل گفت: خدایا یقین داریم که شهید سلیمانی به مقامی که ما از تصور آن عاجزیم رسید، ما در خصوص این شهید بزرگوار یک حاجت بسیار مهم از درگاه تو داریم و آن اینکه خدایا به عزت و جلالت قسم می دهیم بر قلب مبارک رهبر ما در این مصیبت آرامش و سکونت مرحمت بفرما، خدایا آن قلب، قلب همه ایرانیان و بلکه قلب تمام امت اسلام است، خدایا آن قلب تپنده امت را از هرگونه فشار، اندوه، غم و غصه سالم بدار.

انتهای پیام
captcha