6 محصول درمانی با حمایت جهاددانشگاهی اردبیل به مرحله تولید رسید
کد خبر: 3867908
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

6 محصول درمانی با حمایت جهاددانشگاهی اردبیل به مرحله تولید رسید

گروه اجتماعی- مدیرعامل شرکت شفا درمان پاک داروی سبز گفت:‌ این شرکت با حمایت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل فعالیت‌های خود را توسعه بخشیده و توانسته 6 محصول خود را به مرحله تولید برساند.

6 محصول درمانی با حمایت جهاددانشگاهی اردبیل به مرحله تولید رسیدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سعید ناصری، مدیرعامل شرکت شفا درمان پاک داروی سبز، امروز، 10 دی‌ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: شرکت «شفا درمان پاک داروی سبز» با حمایت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل فعالیت‌های خود را توسعه بخشیده است.

وی بیان کرد: این شرکت به عنوان یکی از واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی با یک تیم فنی و متخصص توانسته است شش محصول فناورانه را به مرحله تولید برساند.

ناصری با بیان اینکه محصولات تولیدی این شرکت می‌تواند نیاز‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی را برطرف کند، یادآورشد: پماد سوختگی، نانو پانسمان قابل جذب، مکمل گیاهی افزایش سیستم ایمنی، پماد گیاهی زخم بستر و پای دیابتی، محلول گیاهی درمان کننده عفونت‌های تنفسی و چسب بافت برای ترمیم بریدگی‌ها و زخم‌ها از جمله محصولات این شرکت است.

مدیرعامل شرکت شفا درمان پاک داروی سبز با اشاره به اینکه تاکنون پنج محصول شرکت شفا درمان پاک داروی سبز ثبت اختراع شده و دو اختراع نیز در مرحله داوری است، اظهار کرد: نانو پانسمان‌های قابل جذب با خاصیت ترمیم‌کنندگی این شرکت از طرح‌ها و محصولات شاخص این واحد فناور است که قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد و برای اولین بار در ایران ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نانو پانسمان می‌تواند با بهره‌گیری از عصاره‌های گیاهی موثر و خاصیت جذب بالا، مشکلات موجود در حوزه سوختگی و زخم را رفع کند.

ناصری نانو چسب بافت‌های گیاهی را یک محصول استراتژیک عنوان و اضافه کرد: تولید و تجاری‌سازی این محصول که به جای بخیه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، حمایت و همراهی مسئولان را می‌طلبد.

این فناور از انجام کارآزمایی بالینی پماد سوختگی و پماد زخم بستر و زخم پای دیابتی خبر داد و افزود: تولید این دو محصول از طرح‌های شرکت شفا درمان پاک داروی سبز می‌باشد که در سه سال اخیر در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل در حال تحقیق و مطالعه است.

وی اظهار کرد: امیدواریم همکاری و حمایت‌های لازم از سوی متولیان امر در جهت تجاری‌سازی و اخذ مجوز‌های لازم برای محصولات فناورانه که به همت جوانان و متخصصان استان اردبیل طی سال‌ها تحقیق و صرف هزینه‌های سنگین انجام شده است، صورت گیرد تا شاهد رفع نیاز‌های کشور و ارزآوری باشیم.

انتهای پیام
captcha